صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

اگر متولیان امر مصمم به پشتیبانی از بخش تولید هستند، باید موانع را از پیش پای تولیدکنندگان واقعی بردارند تا آنان بتوانند به‌راحتی و با کمترین دل‌مشغولی به فکر گسترش تولید، برخورداری از منافع ناشی از مقیاس بالای تولید و تسخیر بازارهای منطقه و جهان باشند.
مشاهدات نشان می‌دهد که قیمت انواع ماست‌های طعم دار و ماست‌های ساده غیریارانه‌ای طی بهمن و اسفند هم افزایش یافت.

شعار سال جدید همانند اکثر سال‌های اخیر به مقوله «تولید» اختصاص یافته که هم نشانگر اهمیت موضوع است و هم نشانگر اینکه اهداف حمایت از تولید آن‌گونه که انتظار می‌رفت، تحقق نیافته است.
معاون وزیر صمت برنامه امسال وزارت صمت را تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو اعلام کرد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه از آن در دو خودروساز اصلی و ۱۵۰ هزار دستگاه در شرکت‌های بخش خصوصی تولید خواهد شد.

بر اساس تصمیم قرارگاه ساماندهی مرغ کشور قیمت مصوب مرغ گرم برای مصرف‌کننده از کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ به کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافت.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: پس از حل مشکل مرغ‌داران با افزایش قیمت مرغ گرم، عرضه آن به بازار بیشتر می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر آمادگی این وزارتخانه در تعامل با سایر دستگاه‌ها برای رونق تولید، بسته پیشنهادی وزارت صنعت به این منظور را در رونق تولید اثرگذار توصیف کرد که در آن مشوق‌های مناسب برای توسعه و حمایت از تولید در نظر گرفته شده است.
قیمت مرغ در خرده فروشی های سطح شهر تهران همچنان بیش از ۳۰هزار تومان است.
کارشناس مسائل اقتصادی در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

نظارت عمومی راه مبارزه با فساد در خصوصی‌سازی

یکی از راه‌کارهای مبارزه با فساد در خصوصی سازی استفاده از نظارت عمومی است چرا که گاهی اوقات نظارت به صورت جزئی امکان‌پذیر نیست بنابراین باید تا حد امکان از ظرفیت نظارت عمومی بهره ببریم یعنی به جای برخورد با مفاسد زمینه بروز فساد را از بین ببریم و با ساختارهایی که منجر به بروز فساد می‌شوند مبارزه کنیم.
کشتی باری اورگرین در ساعت ۴:۳۰ به وقت محلی آزاد شد و کانال سوئز را پس از حدود یک هفته باز کرد.
نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه مرغداران هر کیلوگرم مرغ زنده را ۱۵.۵ هزار تا ۱۶ هزار تومان عرضه می کنند، گفت: براین اساس نرخ مرغ باید بین ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان باشد.
وزیر صمت تصریح کرد: مردم قیمت منصفانه کالاهای مورد حمایت دولت را مطالبه می کنند و حق هم همین است که در شرایط جنگ اقتصادی کالایی که در تأمین مواد اولیه با مشقت فراوان مورد حمایت دولت و وزارت صمت قرار گرفته است، با قیمت منصفانه به دست مصرف کننده برسد.
سخنگوی گمرک گفت: در سال گذشته، سه میلیون و 543 هزارتن کالا به ارزش 9 میلیارد و 761 میلیون دلار از کشور چین کالا به کشورمان وارد شده است که این میزان از لحاظ وزنی 10.6درصد و از لحاظ ارزش 25.3 درصد کل واردات کشور در این سال را به خود اختصاص داده است.
کاکایی در گفت‌و‌گو با پرسون مطرح کرد؛

امکان فروپاشی صنعت خودرو در آینده نزدیک

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان این که ادامه کار خودروسازان با وجود مشکلات اقتصادی عجیب است و این موضوع خود را در آینده نشان خواهد داد گفت: توانمندی در این عرصه در داخل کشور وجود دارد. امیدواریم سیاست‌گذارن تصمیم درستی در این رابطه اتخاذ کنند، زیرا ادامه روند فعلی غیر ممکن است.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ساخت ماشین ‏آلات موردنیاز برای راه ‏اندازی خطوط تولید محصولات نانو را یکی از اولویت‏ های اصلی توسعه صنعت نانو دانست و گفت: تاکنون 28 نوع دستگاه تولیدی توسط شرکت ‏های فناوری نانو داخلی در 50 خط تولید صنعتی مورد بهره ‏برداری قرار گرفته ‏اند.
نماینده تهران گفت: شعار امسال چند راهبرد اساسی و مهم را در قالب یک شعار در بر دارد و در این راستا، تولید ملی بدون تحقق زیرساخت‌های لازم آن محقق نخواهد شد.