رغبتی به بازار خودروی چین نیست

فروش خودروهای سواری چین از ژانویه تا فوریه ۲۰ درصد کاهش یافت.

تصویر رغبتی به بازار خودروی چین نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، آمارها نشان داد که فروش خودروهای سواری چین در دو ماه اول سال جاری ۲۰ درصد کاهش یافته که نشان‌دهنده تقاضای ضعیف در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان حتی در شرایطی است که برخی از تولیدکنندگان خودرو برای احیای تقاضا، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند.

انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرد، فروش در ماه فوریه، ۱.۴۲ میلیون دستگاه و ۱۰.۴ درصد بیشتر از سال قبل بود. فروش خودروهای انرژی نو که شامل خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی می‌شود، سریع‌تر از کل بازار رشد کرد و در ماه فوریه نسبت به سال قبل ۶۱ درصد افزایش یافت. سال گذشته، دولت این کشور معافیت مالیاتی را برای چنین محصولاتی تمدید کرد، در حالی که مقامات محلی مشوق‌هایی را برای تشویق خرید به کار گرفتند.

خودروهای انرژی نو بیش از ۳۰ درصد از فروش خودروهای جدید را تشکیل می‌دهند و خودروهای الکتریکی سهم بازار را از خودروهای پرفروش با موتورهای احتراق داخلی گرفته‌اند.

بر اساس داده‌های خرده‌فروشی بانک بین‌المللی بازرگانان چین، شرکت بی‌وای‌دی پرفروش‌ترین برند خودروی سواری چین در ماه فوریه بود و برای دومین‌بار در چهار ماه گذشته از برند فولکس‌واگن پیشی گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، تسلا ۱۱.۵ درصد از فروش خودروهای برقی چین در ماه فوریه را به خود اختصاص داده است. این خودروساز آمریکایی در ماه فوریه ۴۰ هزار و ۴۷۹ خودروی ساخت چین صادر کرد و هدف آن افزایش صادرات و گسترش به بازارهای جدید است.

466633