صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

در طرح پیش‌فروش یک ساله ایران خودرو، قرار است پنج خودروی پژو ۲۰۷، رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس دستی و اتوماتیک عرضه شود. مهلت ثبت‌نام در پیش‌فروش ایران خودرو شنبه ۳۰ مرداد ماه است.

یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است: دستیابی به تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو هرچند از باب ظرفیت روی کاغذ شدنی است، ولی هم با چالش بازار فروش مواجه است و هم نیازمند سرمایه‌گذاری جدید است.
سیاست گذاری های بدون پشتوانه شورای رقابت در زمینه قیمت گذاری باعث ضرر و زیان انباشته در صنعت خودرو شده به طوریکه «ایران خودرو» به ازای تولید هر خودرو ۳۵میلیون تومان زیان متحمل شود.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور با اشاره به حضور وزرا راه، فرهنگ، صمت و نفت در این کمیسیون گفت: مدیریت بازار مصالح ساختمانی و تقلیل آثار تحریم با حمایت از تولید داخلی بخشی از تاکیدات فاطمی امین در این نشست بود.
پارلمان بخش خصوصی، فاطمی‌امین را شایسته وزارت صنعت دانست. در دیدار فاطمی امین با هیات رئیسه اتاق ایران، دیدگاه مشترکی بین وزیر پیشنهادی و نمایندگان بخش خصوصی ایجاد شد و راهبردهای همکاری نیز مورد توافق قرار گرفت.
در دیدار فاطمی امین با هیئت رئیسه اتاق ایران، دیدگاه مشترکی میان وزیر پیشنهادی و نمایندگان بلندپایه بخش خصوصی ایجاد شد و راهبردهای همکاری نیز مورد توافق قرار گرفت.
گروه صنعتی ایران خودرو مهلت ثبت نام در طرح پیش فروش یک ساله پنج محصول را تا شنبه ۳۰ مرداد تمدید کرد و از برگزاری قرعه کشی در روز ۳۱ مردادماه خبر داد.
معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی؛

اقدامات فناورانه ایران خودرو انگیزه‌ای برای حمایت از تولید ملی است

معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی، با بیان این‌که امروز کاهش وابستگی در تمام محصولات ایران خودرو اتفاق افتاده است، گفت: فناوری و استفاده از روش های جدید در تولیدات ایران خودرو، نظیر موتور، گیربکس و سایر بخش های اصلی خودرو، نشانگر آینده بسیار روشن در صنعت خودروسازی و انگیزه ای برای کمک به رشد و ارتقای آن است.


یک عضو کمیسیون صنایع مجلس:

وزیر پیشنهادی صمت متخصص و با تجربه است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن حمایت از فاطمی امین افزود: رئیس جمهور فردی با تجربه و متخصص را برای تصدی وزارت صمت پیشنهاد کرده است.
بر اساس موعد تحویل و تکمیل وجه مشتریان، تحویل تارا آغاز شد؛

استحکام و ایمنی "تارا " نشانگر احترام ایران خودرو به مشتریان است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم نخستین مرحله تحویل تارا به مشتریان، این محصول را ستاره درخشانی در حوزه تولید صنعتی کشور خواند و گفت: تمامی دعوتنامه‌های این خودرو برای موعد تحویل تیرماه صادر شده و براساس زمان تکمیل وجه، تحویل مشتریان می شود.

در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد:

اعلام حمایت خانه صنعت، معدن و تجارت از فاطمی امین برای وزارت صمت

هیأت رئیسه خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران به نمایندگی از جامعه صنعتی و معدنی کشور طی نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس ضمن بر شمردن شایستگی ها و سوابق موفق فاطمی امین در دوران مسئولیت های مختلف از جمله تدوین طرح تحول اقتصادی و معاونت برنامه ریزی و احراز کامل شرایط از سوی او برای تصدی وزارت صمت، خواستار توجه مجلس به خواست جامعه صنعتی و معدنی کشور شدند و حمایت ویژه خود را اعلام داشتند
یک مسئول وزارت کار در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

ارتقا حوزه صنعت با حمایت از کارآفرینان پیشرو

وقتی صحبت از کارآفرینان پیشرو می‌شود منظور ما افرادی است که می‌خواهند یک بازار جدید را فتح کنند، محصول جدیدی را توسعه دهند و یک بستر جدیدی را در زنجیره ارزش صنعت ایجاد کنند. ما سعی کرده‌ایم که اساسی‌ترین نیازهای این کارآفرینان پیشرو را در نظر بگیریم و در تدوین این مصوبه نیز از کارآفرینان پیشرو و کارآفرینان برتر کشور در خصوص نیازها و موانع توسعه راهنمایی گرفته‌ایم.