صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

راستینه در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت؛

فاطمی‌امین مرد میدان است!

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با بیان اینکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت عملیاتی و واقع‌گرایانه است گفت: فاطمی‌امین برنامه‌هایی برای ثبات بازار ارز و تنظیم بازار دارد.
فرهنگی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت مطرح کرد؛

سوابق فاطمی امین نشان دهنده توانایی اوست

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای گفت: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت توانایی اجرا و پیشبرد اهداف را در حوزه های مختلف دارد و سابقه وی در این زمینه کاملا این موضوع را تأیید می کند.
طبق برنامه وزارت صمت دولت دوازدهم، قرار است طی امسال یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو به تولید برسد، حال آنکه با وجود گذشته ۵ ماه از سال، خودروسازان نتوانسته‌اند تولید خود را مطابق با برنامه‌ریزی مورد نظر پیش ببرند. این برنامه به معنای رشد ۶۰درصدی تولید خودرو نسبت به وضع جاری است که تیراژ را همانند سال ۹۰ خواهد کرد.
بهروزی‌فر در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت بیان کرد؛

فاطمی‌امین فسادستیز است!

نماینده مردم فومن با بیان اینکه وزیر پیشنهاد صمت فسادستیز است گفت: فاطمی امین هم در بخش صنعت و هم در بخش تجارت تجربه دارد.
مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت بیان کرد؛

برنامه فاطمی‌امین ناامید کننده است!

نماینده مردم گرمسار ضمن تاکید بر عدم وجود سازوکار اجرایی در برنامه وزیر پیشنهادی صمت گفت: برنامه او انشائی است نه اجرایی و همچنین ناامید کننده است.
مصطفی تنها گفت: از آخرین باری که تایر افزایش نرخ گرفت یعنی از سال گذشته تا کنون نرخ همه مواد مورد نیاز تایرسازان و حتی نرخ ارز افزایش زیادی داشته است. این موضوع سبب شده تا تولیدکنندگان تایر در داخل کشور ناگزیر به افزایش نرخ محصولاتشان شوند.
یکی از رویکردها در ارزیابی کابینه در این مقطع رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی می‌تواند نگاهی از منظر تخصصی به هر یک از آنها با بررسی برنامه‌ها و سوابق است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به مناسبت روز پزشک با بیان این که ایثار و شجاعت مثال‌زدنی پزشکان فراموش نخواهد شد، در پیامی این روز را به جامعه پزشکان تبریک گفت.

حمیدرضا عظیمیان تأکید کرد:

اهتمام فولاد مبارکه به کیفی‌سازی محصولات

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: در راستای تحقق شعار سال، شرکت فولاد مبارکه به عنوان سازمانی متعالی و پیشرو همگام با رکورد کمی در تولید به کیفی‌سازی محصولات اهتمام ویژه‌ای دارد.
در حالی که ثبت‌نام ششمین مرحله پیش‌فروش پنج محصول ایران‌خودرو از روز شنبه هفته گذشته آغاز شد و تا پایان روز (دوشنبه) مهلت داشت، در پی آغاز تعطیلی‌های ناشی از کرونا، مهلت ثبت‌نام و زمان قرعه‌کشی تغییر کرد.
از زمان اعلام رسمی کابینه پیشنهادی رئیس جمهور، انجمن های متعدد بخش خصوصی، صنعتگران، معدن کاران، فعالان اقتصادی و کارآفرینان با اعلام حمایت از وزیر پیشنهادی صمت، برنامه‌های سید رضا فاطمی امین را متناسب با دغدغه‌ها و نقطه نظرات فعالان تولید و تجارت عنوان کردند.

ایران خودرو، علاوه بر رعایت الزامات اخذ پنج ستاره کیفی برای محصولات خود، براساس دو شاخص اصلی ارزشیابی محصولات و نظرسنجی از مشتریان توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، طرح جامع صیانت از خودروهای پنج ستاره کیفی را در دستور کار خود قرار داده است.
مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: این شرکت همواره در تیررس تحریم‌های ظالمانه قرار داشته و در سال گذشته هم دو مرتبه تحریم شد و نیاز بود که رویکرد تکیه بر توانمندی داخلی را تقویت کند؛ اقدامی که نتایج آن خودش را در تولید محصولات و گریدهای فولادی جدید نشان داد.
ایران خودرو خبر توقف تولید 5 محصول خود را تکذیب و اعلام کرد قصد دارد محصولات سورن، پارس، پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۶ و رانا را با به‌روزرسانی برخی امکانات رفاهی و ایمنی جدید و بر اساس تقاضای بازار و مشتریان تولید کند.
کلیدواژه‌های برجسته مدیرعامل توانیر در پی افزایش مجدد مصرف برق در کشور اشتهای سیری‌ناپذیر دستگاه‌های استخراج و اختلال در تولید اکسیژن برای بیماران کرونایی بود.