صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی چهار سال گذشته نرخ تورم لوازم خانگی همواره بالای ۴۰ درصد بوده و حتی در مقاطعی تا حدود ۵۰ درصد نیز بالا رفته است.
عدم تشخیص مشکل خودرو به دلیل متخصص نبودن افرادی است که در این دولت بررسی امور خودرویی را به عهده گرفته‌ اند و هنوز بعد از 10 ماه نتوانسته‌اند متوجه شوند که باید چه کار کرد.
مهندس ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان به همراه مهرداد تولاییان معاون بهره برداری، نمایندگان کارگران این شرکت در کمیته انضباطی و کمیته طبقه بندی مشاغل ۱۱ اردیبهشت ماه به مناسبت روز جهانی کارگر، با کارگران این مجتمع عظیم صنعتی در بخش های مختلف خط تولید دیدار و گفتگو کردند.
برخی از سایت‌های خارجی و ایرانی مدعی فروش ستاره در آسمان هستند. آنها می‌گویند می‌توانید یک ستاره را برای همیشه به نام خود کنید. قیمت آن هم از ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود تا حدود پنج میلیون تومان. ارسال قولنامه خرید آن برای خریدار به سراسر ایران چهار روز طول می‌کشد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: ۹۰ درصد بازار در انحصار دو خودروساز بزرگ کشور است و بزرگترین قطعه سازان هم با این خودروسازان شریک تجاری هستند.
بابایی کارنامی در صحن مجلس:

گرانی خودرو قابل تحمل نیست

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: گرانی خودرو باعث گله‌مندی مردم شده است.
رعنایی گفت: با تلاش و تصمیم دولت، بانک ها باید از شرایط انقباضی خارج شوند تا سرمایه در گردش با کاهش سود بانکی در اختیار تولیدکننده و قطعه ساز قرار گیرد.
با تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام، اولین قدم برای بازگشایی واردات خودرو به کشور در شرایطی برداشته شد که وزارت صمت نیز طبق فرمان ۸ماده‌ای رئیس‌جمهور باید موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو را تا خردادماه برطرف کند. آنچه مشخص است مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه مجلس را مبنی بر «واردات به ازای صادرات» به‌طور مشروط و قید محدودیت‌های بیشتر تایید کرده است.
جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اخیرا در گفت و گویی از صادرات بنزین ایران به قیمت یک سوم نرخ بنزین سهمیه‌ای در ایام کرونا خبر داده است. موضوعی که حاشیه های زیادی به دنبال داشت و انتقادهای زیادی به مدیریت نفتی دولت قبل در دوره شیوع کرونا مطرح شد.

آنطور که فعالان بازار می‌گویند، قیمت خودروهای داخلی چه نو و چه کارکرده طی یک ماه گذشته بین ۱۰ تا ۱۳ درصد افزایش قیمت خورده‌اند و مصرف کنندگان نیز به امید کاهش قیمت و البته کاهش قدرت خرید، از بازار خارج شده‌اند.
کرونا دو اثر بر الگوی خرید مردم گذاشته است. اولین مورد تغییر الگوی خرید حضوری و حرکت به سمت خرید اینترنتی در سال اول شیوع «کووید-۱۹» در جهان بود. تغییر دوم اما کاهش وفاداری مصرف‌کنندگان به برخی نام‌های تجاری موجود در بازار از جمله برندهای ملی و بین‌المللی لوکس و همزمان افزایش تمایل به خرید برندهای اختصاصی (برندهای فروشگاهی) است.
سازمان آگهی های پرسون