صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، پنج شنبه ۳۰ دی ماه با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه لجستیک چابهار، گفت: این شرکت با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند در راستای توسعه ریلی چابهار نقش مهمی را داشته باشد.
رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادی مشهد با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه نسبت به سال گذشته گفت: به طور کلی شیرینی به علت گرانی افسارگسیخته مواد اولیه و هزینه‌های تولید در حال تبدیل شدن به کالای لوکس است.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور پنج شنبه ۳۰ دی ماه با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان درنمایشگاه لجستیک چابهار گفت: این شرکت با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند در راستای توسعه ریلی چابهار نقش مهمی را داشته باشد.
وزارت صمت هفته گذشته در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت از بسته‌ای رونمایی کرد که با هدف مانع‌زدایی و حمایت از تولید تنظیم شده است. تمرکز اصلی این بسته بر پنج حوزه «تامین مالی»، «مالیات»، «تامین اجتماعی»، «زیرساخت‌های تولید» و «کسب‌وکار» است.
رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به ظرفیت‌هایی که این کشور برای فعالان اقتصادی ایران دارد، بیان کرد: در سفر اخیر تلاش شد از سویی مشکلات مربوط به انتقال ارز، حمل و نقل و گمرکات مورد بررسی قرار گرفته و مقدمات لازم برای حل آنها فراهم شود.
رئیس اتاق ایران گفت: مجموعه اتاق بازرگانی به‌ ویژه رؤسای بزرگوار اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور، روسای فهیم تشکّل‌ها، کمیسیون‌های اتاق ایران و اتاق‌های مشترک بازرگانی همواره رابطه مطلوب و سازنده‌ای با نمایندگان محترم مجلس داشته‌اند که حاصل آن اقدامات مؤثر نمایندگان در اقتصاد کشور بوده است.
دبیر اجرایی سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: قیمت‌ تن ماهی نسبت به سال‌‌ گذشته بیش از 100 درصد افزایش نرخ را تجربه کرده است همین مسئله باعث کاهش مصرف تن در بین مردم شده است.
رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران بیان کرد:روابط تجاری با چین به نفع ما است. اما همه اینها بستگی به این دارد که در این تفاهم‌نامه یا قراردادها چه توافقاتی صورت خواهد گرفت؛ بنابراین اصل موضوع خوب است اما امیدوارم که مفاد این تفاهم‌نامه روشن شود. آن وقت می‌توان در این مورد تحلیل کرد.
فربد زاوه به بررسی وضعیت بازار خودرو پرداخت و دراین‌باره گفت: مالیات بر خودروهای لوکس نمی‌تواند تاثیری در بازار به همراه داشته باشد اما واردات قطعا در کاهش قیمت خودروهای چینی و خودروهای دست دوم خارجی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
​در طرح پیش فروش یک ساله گروه خودروسازی سایپا ۶ محصول که شامل شاهین G، کوییک S، کوییک R با گیربکس معمولی، کوییک با گیربکس معمولی، ساینا S و سایپا SE۱۵۱ موتور M۱۳ است، عرضه خواهد شد.
خطوط تولید سایپا و ایران خودرو تا بررسی و رفع قطعی مشکل باید متوقف شوند چون مشابه همان خودروهایی که ایربگ شان باز نشد، هم اکنون در حال تولید است و معلوم نیست چه زمانی چه کسانی را به کشتن خواهند داد...آزاد سازی ورود خودروهای خارجی به کشور با تعرفه گمرکی بسیار پایین نیز خواسته جدی ملت است.
صادف زنجیره‌ای محور مواصلاتی بهبهان- رامهرمز از این بابت که بیش از 50 اتومبیل در برخوردی زنجیره‌ای دچار حادثه شدند و جان پنج را گرفت و 41 نفر را راهی بیمارستان کرد، مهم است.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در مورد تصادف بهبهان و اینکه ایربگ حتی یک خودرو از ۵۹ خودروی درگیر باز نشده می‌گوید: این موضوع در مورد خودرو‌های داخلی عجیب نیست و با صرف ورود سازمان ملی استاندارد یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مشکل خودروسازان ما حل نمی‌شود. این موضوع می‌تواند بابی باشد برای اینکه بالاخره به فکر حل اصل مشکل باشند.
یک اقتصاددان در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

‎بی پولی عامل سردرگمی دولت در اقتصاد / پرداخت یارانه سم اقتصاد

‎دولت سیزدهم و به ویژه شخص خود ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مدت 4ماهی که مقام اجرایی کشور را برعهده دارد تلاش بسیاری دارد تا بتواند مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کند.
در حالی کمتر از 2 ماه به پایان سال و وعده وزیر صمت برای افزایش تولید و کاهش قیمت‌ها در بازار باقی مانده وضعیت حاکم بر بازار نشان می‌دهد همچنان فرمان خودرو در دستان دلالان می‌چرخد به گونه ای‌که به‌رغم کاهش نرخ ارز و اصلاح قیمت‌ها باز هم شاهد افزایش قیمت‌ها در رکود سنگین حاکم بر بازار هستیم.