صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از تذکر به وزیر صنعت برای تشکیل سریعتر جلسه کارگروه قیمت خودرو خبر داد و گفت: نتایج تشکیل جلسه این کارگروه باید ظرف 10 روز الی 2 هفته به مجلس اطلاع داده شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ‌واردات خودرو در کمیسیون صنایع تصویب شد و پس از موافقت در صحن علنی به مجمع تشخیص مصلت نظام ارسال خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس به دنبال استیضاح وزیر صمت نیست، گفت:کمیسیون صنایع و فاطمی‌امین توافق کردند تا کارگروهی مشترک میان دولت و مجلس، در خصوص افزایش قیمت خودرو تشکیل دهند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت برنامه تحولی صنعت خودرو به زودی اجرا می‌شود و افزود: خودروسازان در مجموع 200 هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته دارند.
امروز چهارشنبه، مراسم قرعه‌کشی بیست و ششمین مرحله فروش فوق العاده ۷ محصول ایران‌خودرو با حضور نمایندگان نهادهای ناظر در محل سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش این شرکت برگزار شد.
رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان محصولات غذایی کشور گفت: ایران با داشتن منابع عظیم و قرارگرفتن در"هارتلند انرژی" موقعیت خوبی برای بهره گرفتن از مزایای پروژه راه ابریشم چین دارد.
واکنش یک نماینده مجلس به پیشنهاد واردات پشم از مغولستان:

بر اساس نیازهای داخلی تهاتر انجام می‌شود

این روزها خبر تهاتر کالاهای ایرانی با سایر کالا‌های کشورهای دیگر حاشیه ساز شد. زمان زیادی از خبر تهاتر کالا با کالا میان ایران و پاکستان نگذشته است که در آن صحبت از تهاتر برنج پاکستانی با منابع نفت و گاز کشورمان بود، اکنون خبر جنجالی دیگری در همین رابطه منتشر شده و آن مربوط به واردات پشم از مغولستان است.
اکبری تالارپشتی با اشاره به گرانی اخیر قیمت خودرو؛

دولت ساختار دو خودرو ساز داخلی را سرو سامان دهد

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه دو خودرو ساز بزرگ در ایران عملا حیاط خلوت دولتها هستند نه بنگاه اقتصادی از دولت انقلابی خواست ساختار این دو خودروساز را ساماندهی کند.
وزیر صمت حرکت به سمت تولید در کشورهای دارای ظرفیت و صادرات فناوری و قطعات به جای محصول نهایی را به عنوان راهکاری دیگر بیان کرد و گفت: باید از کشورهای دارای ظرفیت به عنوان پایگاه تولید لوازم ایرانی استفاده شود، به عنوان نمونه خط تولید لوازم خانگی را با پا کستان فعال می‌کنیم تا عمق ارتباطی بیشتری داشته باشیم.
خضریان با انتقاد از افزایش ۱۸ درصدی نرخ خودرو؛

افزایش مکرر قیمت خودرو بار روانی دارد/ وزیر صمت پاسخگو باشد!

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش مکرر قیمت خودرو بر بهای سایر کالاها نیز اثر روانی دارد، گفت: باید وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.
شورای نگهبان طرح آزادسازی واردات خودرو را با استناد به نامه رئیس هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مغایر با بند ۷ سیاست‌های کلی تولید ملی و همچنین بند ۹ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تشخیص داده و طرح را مجدد به مجلس بازگرداند.