صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان قطره چکانی شده که به دلیل رکود خرید این کاهش عرضه محسوس نیست.
با وجود رویه رانتی واردات در برابر صادرات خود، عملا تامین ارز همه کالاهای وارداتی با نرخ ۴۰ هزار تومان، ادعای درستی نیست و کالاهایی که از این رویه وارد می شوند با نرخ ارز غیر رسمی و تلگرامی نرخ گذاری خواهند شد.
رادوکو با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه واردات، تأمین و تجهیز انواع قطعات و دستگاه‌های صنعتی یکی از معتبرترین مراجع خرید ژنراتور برق است و با برندهای بسیار معروف داخلی و خارجی در این زمینه همکاری دارد.
همه مجوز‌های کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی شوند و از این تاریخ هر فعال اقتصادی که مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی، فاقدمجوز محسوب می‌شود.
محمدرضا آل سارا اظهار داشت: با توجه به توان تولیدی و نیاز کشور، به نظر نمی‌رسد کمبودی در بازار لاستیک داشته باشیم.
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی ، معاونین مدیرعامل ، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن و تنی چند از دیگر مسئولین و کارکنان این مجتمع عظیم صنعتی یک شنبه 19 فروردین ماه در تالار آهن روابط عمومی برگزار شد.
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی:

باید امنیت اقتصادی برای مشارکت مردم در نظر گرفته شود

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی تأکید کرد: بر اساس شعار سال، ورود توان و سرمایه مردم به عرصه تولید نیاز به زیرساخت دارد و باید امنیت اقتصادی برای مشارکت مردم در نظر گرفته شود.
طی سال ۱۴۰۲ شرکت سایپا ۳۴۶ هزار و ۷۳۲ دستگاه خودرو فروخته در حالی که این رقم در سال ۱۴۰۱ معادل ۳۸۶ هزار و ۸۵۵ دستگاه بود. بنابراین فروش خودرو در این شرکت خودروسازی ۱۱ درصد کاهش یافته است.