صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

تولید خودروهای هوشمند و الکترونیکی رویکرد دولت سیزدهم

وزیر صمت: باید در آینده فضایی بسازیم که خودروسازی عالم را جهت دهی کنیم

عباس علی آبادی با بیان رویکرد دولت سیزدهم در صنعت خودروسازی و در جریان افتتاح شرکت خودروسازی مانیان در شهرستان آبیک عنوان کرد: رویکرد دولت سیزدهم در حوزه خودروسازی با دولت‌های گذشته متفاوت بوده است.
چگونه اروپا گوی سبقت را از ایران ربود؟

تحریم‌ها؛ سد راه گسترش همکاری‌های تهران ـ بغداد

علیرغم پیگیری سیاست همسایگی در دولت سیزدهم، تحریم های امریکا به مانع بزرگی برای گسترش همکاری های ایران و عراق تبدیل شده و عراق را متقاعد کرده تا شراکت با اروپا را به ایران ترجیح دهد. اما چرا سهم اروپا از اقتصاد عراق بیشتر از ایران شده است؟ گزارش خبرآنلاین را بخوانید.
براساس مکاتبه مسئولان سازمان توسعه تجارت محدودیت‌هایی در خصوص ترخیص درصدی کالاهای اولویت‌دار در گروه‌های مختلف با ساز و کار عدم ارسال اطلاعات ثبت سفارش به گمرکات در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اکنو با سیاستگذاری تحول بزرگی در بخش صنعت کشور صورت گرفته است، گفت: بخش صنعت باید به سمت محصولات دانش بنیان و صادرات محور حرکت کند و در وزارت صمت به این موضوع تاکید کرده ایم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق از انبارهای متعلق به یک باند قاچاق کالا در استان‌های سمنان و تهران بزرگ خبر داد.

خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به مناسبت برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری طی بیانیه ای دیدگاه خود را مبنی بر خصوصیات دولت آینده ترسیم نمود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: امکان تجارت الکترونیکی با چین و روسیه فراهم شده، به‌ طوری که کاربران چینی می‌توانند با مراجعه به پلتفرم‌های ایرانی کالای مورد نظر خود را بخرند.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: جاماندگان ثبت موبایل و ریجستری از امروز می‌توانند گوشی‌های خود را ثبت نهایی کنند.
مشاوره در زمینه انتخاب دستگاه ها و تجهیزات شهربازی متناسب با مجموعه، انتخاب و تعریف تم طراحی شهربازی با توجه به شرایط فرهنگی و موقعیت مکانی، استفاده از تجربیات و مطالعات به روز شده جهت ساخت و راه اندازی شهربازی باکیفیت و تعریف کارکرد بلند مدت.
اجاره بالای مسکن در تهران، بسیاری از افراد را به سمت محلات جنوبی و حومه پایتخت روانه کرده است که به پول پیش و اجاره ماهانه کمتری نیاز دارند.
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (شنبه، ۱۹ خرداد) بازار طلای تهران نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه، ۱۷ خرداد) ۴۰۰ هزار تومان افت داشت و نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار سه میلیون و ۳۳۳ هزار تومان ثبت شد.
طبق گفته مدیر سامانه یکپارچه خودروها از روز پنجشنبه بخشی از نتایج قرعه کشی خودروهای برقی روی سامانه یکپارچه بارگذاری شده و تا پایان امروز شنبه ۱۹ خرداد ماه نتایج کامل اعلام می‌شود.
اینورتر ها دستگاه هایی هستند که جریان برق را کنترل کرده و از ورود برق با ولتاژ های بالا یا پایین تر از حد مجاز به داخل دستگاه های برقی جلوگیری می کنند. استفاده از این دستگاه ها باعث می شود تا از خراب شدن قطعات مختلف وسیله های برقی پیشگیری شود و تجهیزات برقی طول عمر بیشتری داشته باشند.