صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

کاندیدای ریاست جمهوری پاسخ دهند:

دلیل ناکارآمدی وزارت صمت چیست؟

کاندیداهای ریاست جمهوری می بایست برنامه های خود را در خصوص وزارت صمت بصورت صریح اعلام نمایند که آیا می‌خواهند کماکان با مدیران سفارشی ناکارامد و نابلد همکاری کنند یا با تغییر انها، میخواهند حقیقتا سروسامانی اساسی به این وزارتخانه دهند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، گفت: در شرایط کنونی اگر مالکی قصد داشت اقدام به انعقاد قرارداد بیش از ۲۶ درصد کند اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، مشاور املاک را متخلف می‌داند و با آن برخورد خواهد کرد.

داده‌های اخیر اقتصادی آمریکا باعث رشد پیش‌بینی‌ها برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در سال جاری میلادی شده است؛ امری که رشد قیمت طلا را به همراه داشته است.

در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور عنوان شد:

صبانور رکورد جدید در تولید ثبت کرد/ از موفقیت در حوزه اکتشافات تا خوشحالی سهامداران این شرکت معدنی/فیلم

مدیر عامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در مجمع عمومی سالیانه و در جمع سهامداران این شرکت گفت: بسیار خرسندیم که اعلام کنیم در سه ماهه ابتدایی امسال به رکورد تولید در این بازه زمانی در تاریخ شرکت توسعه معدنی و صنعتی دست پیدا کردیم.
در بخش فولادسازی اولین بار در کمترین زمان انجام شد؛

تعمیرات اساسی کنورتور2 در راستای جهش تولید ذوب آهن اصفهان

تعمیرات اساسی کنورتور 2 بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان در کمترین زمان ممکن به مدت 47 روز از تاریخ 23 فروردین ماه تا 7 خردادماه 1403 انجام شد که در این راستا برای اولین بار پانل‌های سوپر هیترهای دیگ کنورتور 2 به صورت کاملاً بومی‌سازی شده ساخته و با موفقیت تعویض گردید.
مدیرکل حقوقی و امور مجلس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: شناسایی محصولات غیراستاندارد با یک بازتعریف جدید و افزایش نظارت ها سبب توقف تولید پنج خودرو در شرکت‌های بزرگ خودروساز شود.
سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: در اولین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که با محوریت موضوعات اقتصادی در شبانگاه دوشنبه مورخ ۲۸ خردادماه برگزار شد، موضوع سرمایه گذاری خارجی به عنوان یکی از محورها مورد توجه قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی مجلس گفت: صنعت و تجارت دو بال سیمرغ تحول ایران هستند، تقاضا دارم که هر دو در کنار یکدیگر باشند تا شاهد تحول باشیم.
سازمان توسعه تجارت، رای دیوان عدالت اداری در خصوص رفع اثر ممنوعیت صادرات انواع روغن خوراکی را ابلاغ کرد.
بر اساس اصلاحیه تصویب‌نامه هیئت وزیران، واردت آیفون ۱۴ بالا همچنان ممنوع است و سود بازرگانی مدل‌های قبلی هم ۹۶ درصد تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: با صعودی شدن تقاضای مصرف برق کشور که نسبت به سال گذشته سریع تر آغازشده است، میزان مصرف برق کشور روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ از مرز ٧٠ هزار مگاوات گذشت.

رئیس اتاق ایران در نشست سفارت ایران در پاریس، نقش رایزنان بازرگانی در تقویت مناسبات تجاری با کشورهای هدف را مهم و ارزشمند ارزیابی کرد و همکاری و تلاش آنها برای تقویت تجارت و توسعه بازار ایران در جهان را خواستار شد.

بررسی قیمت خودروهایی که در بازار حضور دارند، نشان می دهد برخی از این محصولات به نسبت دیگر محصولات برندهای خودرویی بیشتر ارزش خرید دارند.