صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، با اعلام اینکه در حال حاضر شکاف قیمتی کارخانه تا بازار لاستیک‌ها تا حدودی برطرف شده است، افزود: فقط در سایز ۱۳ و ۱۴ هنوز نیاز کامل بازار تأمین نشده که قرار است این موضوع با افزایش تولید برطرف شود.
گمرک در بهمن ماه امسال معادل کل سال ۱۴۰۰ درآمد کسب کرد و درآمد وصولی گمرک و واریزی به خزانه در ۱۱ ماهه سال جاری به ۱۹۶ هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان رسید.
رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: نظر به اینکه آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان تغییر کرده و برخی جانبازان بر اساس آیین‌نامه، شرایط گروه انتخاب خودروی آنها جابه‌جا شده، لذا لازم است مجدداً ویرایش جدید صورت پذیرد.
به تازگی، قابل ذکر است که قیمت خودروهای گروه بهمن، از جمله فیدلیتی و دیگنیتی، به طور تقریبی ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این افزایش قیمت، با اخذ مجوز از سازمان‌های مربوطه از جمله شورای رقابت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، صورت گرفته است.
شرایط خرید لاستیک در بازار اعلام شده و فعالان و مسئولان صنف لاستیک‌فروشان از رفع مشکلاتی که در خرید لاستیک دولتی وجود داشت خبر داده‌اند، هرچند همچنان خریداران از مشکلات مربوط به خرید لاستیک گلایه دارند و برخی می‌گویند خرید لاستیک به‌صورت دولتی و با سند خودرو هنوز هم راحت نیست.
طبق گزارش دفتر رسانه وزارت صمت، شرکت کوروش کمپانی، از اتحادیه صنف فروشندگان تجهیزات صوتی تصویری و تلفن همراه شهرستان تهران، مجوز خرده فروشی تلفن همراه و نیز از اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی شهرستان تهران مجوز خدمات پس از فروش گرفته که هر دو مجوز آن صنفی بوده است.
فارغ از نحوه دسترسی سوال برانگیز کوروش کمپانی به زمینه پیش فروش هزاران دستگاه آیفون ۲۰ میلیون تومانی، رویه رانتی واردات در مقابل صادرت خود و همچنین سازوکار معیوب خدمات پس از فروش غیر رسمی، بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.
ایران خودرو با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و همکاری با شرکای بین‌المللی، خودروهای با کیفیت و متناسب با نیازهای بازار داخلی تولید می‌کند. این شرکت تلاش می‌کند تا با ارائه خدمات پس از فروش قوی و توسعه شبکه‌ی توزیع، نیازهای مشتریان را به خوبی برآورده کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با کشورهای اورآسیا موافقتنامه تجارت آزاد به امضا رسانده‌ایم. همچنین با کشور ترکیه تجارت ترجیحی داریم اما به دلیل اصلاحاتی که لازم دارد آن را فعلا اجرا نمی‌کنیم.
دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در نامه‌ای به مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی، موضوع موارد مربوط به نظارت بر توزیع لاستیک سواری در سامانه جامع تجارت را ابلاغ کرد.
مرکز آمار کمیسیون اروپا از تجارت ۴.۷ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا با ایران در سال ۲۰۲۳ خبر داد و آلمان، ایتالیا و هلند را بزرگترین شرکای تجاری اروپایی ایران در این سال معرفی کرد.