صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

در حالی که قرار بر این بود پس از 5 سال ممنوعیت واردات بالاخره خودروهای خارجی وارداتی روانه خیابان‌ها شوند، اما از زمانی که آیین‌نامه واردات خودرو ابلاغ شده تاکنون تنها تعداد محدودی خودرو وارد کشور شده است.
با رشد ساخت و ساز در شهرها، نیاز به مصالح پیش‌ساخته بیشتر شد. یکی از مدرن‌ترین مصالح امروزی، ساندویچ پانل است که در دو نوع سقفی و دیواری استفاده می‌شود. در این مطلب به بررسی ساختمان‌سازی مدرن با ساندویچ پانل می‌پردازیم.
با امضای توافق ده ساله چابهار، تحلیل ها درباره چرایی خواست هند برای اجرایی کردن این توافقنامه علیرغم فشارهای آمریکا، اوج گرفت. ناظران براین باورند که دهلی نو به واسطه متغیرهای استراتژیک و ژئو استراتژیک تصمیم گرفته این بار از سیاست یک بام و دو هوای واشنگتن پیروی نکند.
در این مقاله قصد داریم تمام مراحل و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید یونولیت سقفی را بررسی کنیم. برای آشنایی بیشتر با این خط تولید و هزینه‌های آن بهتر است تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
یازدهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران با حضور مدیران روابط عمومی، اساتید، رسانه‌ها، دانشجویان و... به مناسبت هفته روابط عمومی برای قدردانی و تقدیر از روابط عمومی شرکت‌ها، نهادها و سازمان‌های جمهوری اسلامی ایران در ۸ خرداد ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.
طبق آخرین آمار گمرک در دو ماهه سال‌جاری تعداد ۳ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده است. ورود این تعداد خودرو هم‌اکنون به نمادی برای حسن توجه دولت به واردات خودروهای خارجی، تبدیل شده است.
طبق آخرین آمار گمرک در دو ماهه سال‌جاری تعداد ۳ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده است. ورود این تعداد خودرو هم‌اکنون به نمادی برای حسن توجه دولت به واردات خودروهای خارجی، تبدیل شده است.
گمرک ایران به تازگی در بخشنامه ای از ممنوعیت ورود برند تجاری اپل خبر داده است، پیگیریها نشان می‌دهد حتی مدلهای ۱۳ و پایین ترِ موبایل آیفون که پیش تر مجاز به ورود بودند، ممنوع شده است.
گران‌شدن قیمت ملک باعث شده که بسیاری از شهروندان برای خرید یک خانه نقلی به سمت مناطق جنوبی تهران بروند؛‌ همین افزایش تقاضا، قیمت آپارتمان را در مناطقی مانند نعمت آباد، خاوران و شهرری و … نجومی کرده است. اکنون برای خرید یک خانه ۵۰ متری در این مناطق باید حداقل ۳ میلیارد تومان بپردازید.
نماینده ویژه رییس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مکاتبه‌ای با محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری پیشنهاد کرد تا کریدور ترانزیتی دریا به دریا به نام «شهید آیت‌الله دکتر رییسی» نام‌گذاری شود.

در دو ماهه اول سال جاری، یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۷۸۶ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۳۴۰ میلیون و ۵۴۵ هزار دلار به شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شد.
به کمک دیزل ژنراتور 100 کاوا و دیزل ژنراتور 200 کاوا می‌توان نیروی لازم برای لوازم برقی نظیر رایانه، چراغ، پنکه، واحدهای تهویه مطبوع و ... را در سایت های صنعتی، دفاتر بزرگ یا هر مکان دیگری تامین کرد.
سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از امروز (دوشنبه ۷ خرداد ماه) با عرضه ۱۰ مدل خودروی بنزینی برای صرفاً متقاضیان مرحله اول (ثبت‌نامی‌های اسفند ماه سال گذشته) به مدت سه روز بازگشایی شده و در این مرحله متقاضیان امکان انتخاب سه اولویت از میان این ۱۰ خودروی عرضه شده را دارند.