اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

یک ماه دیگر از معوقات بازنشستگان سایر سطوح همراه با مستمری آذر به حساب آن‌ها واریز می‌شود؛ در واقع بازنشستگان غیرحداقل بگیر مطالبات اردیبهشت را همراه با حقوق آذر دریافت خواهند کرد.
کارشناسان اقتصادی و بازارهای مالی نظرات متفاوت دارند و مسئولان هم مثل همیشه با وعده‌های ضدو‌نقیض مردم را سردرگم کرده‌اند. سیاست‌های بعضا غلط و جراحی اقتصادی نابه‌هنگام اقشار متفاوت مردم را به زحمت و حتی تنگنای معیشتی انداخت.

وزیر اقتصاد با اشاره به برنامه دولت برای مهار نقدینگی از طریق انضباط مالی دولت و کنترل ترازنامه بانک‌ها تصریح کرد: با توجه به وضعیت بانک‌ها و محدودیت‌هایی که برای پرداخت تسهیلات در بخش های مختلف دارند، باید در هر استان بر تامین مالی پروژه‌های اولویت‌دار تمرکز کنیم.
در حالی که قرار بود افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولتی از مهرماه اعمال و از آبان پرداخت شود، اما براساس اعلام جدید دولت و مجلس، پرداخت‌ها احتمالاً از آذر آغاز خواهد شد.
ریشه اصلی مشکلات اقتصادی کشور را می‌توان در ناکارآمدی و مشکلات ساختاری دولت و وابستگی اداره کشور به درآمدهای نفتی جستجو کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

آخرین جزئیات از تغییرات یارانه نقدی در آذرماه

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که اجرای کالابرگ الکترونیکی به امسال نمی‌رسد و واریز یارانه نقدی ادامه خواهد داشت.
نزدیک شدن به روزهای پایانی ارائه بودجه و تکاپوی دولت برای تدوین بودجه سال 1402 در حالی صورت می‌گیرد که به گفته کارشناسان اگر بودجه سال آتی نیز مانند سال قبل تدوین شود باید در انتظار ناترازی‌های مختلف پولی و مالی باشیم،
رسالت نوشت:اخیرا سخنگوی اقتصادی دولت از اجرای طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیکی دریکی از استان‌ها خبر داده و حالا سؤال این است که این طرح درنهایت می‌تواند کاهش قیمت کالاهای اساسی را برای قشرهای متوسط و پایین جامعه به دنبال داشته باشد؟

او با با بیان اینکه برخی کارکنان رسمی و شرکتی صندوق کشوری به این عملکرد مدیرعامل صندوق کشوری معترض و خواستار تغییر روند مدیریتی و استعفای وی هستند، افزود: این کارکنان خواستار بازگرداندن حقوق و مزایای قانونی هستند که باید انجام شود.
سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه در روزهای آینده در یکی از استان‌های جنوبی کشور طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیک اجرا می شود، توضیحات بیشتری از چگونگی اجرای این طرح در قالب «شبکه ملی اعتبارات (شما)» ارائه کرد.
این ماه باید هشتمین مرحله از یارانه نقدی دولت رئیسی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. اما دو سوال مهم درباره این یارانه وجود دارد؛ اول اینکه یارانه آذر چه زمان واریز می‌شود و دوم اینکه آیا یارانه نقدی است؟