اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از عرضه آجیل و میوه در میادین میوه و تره‌بار با ۴۰ درصد تخفیف خبر داد.
روز گذشته هم‌زمان با برگزاری نشست خبری رئیس کل بانک مرکزی، اسکناس آمریکایی در بازار آزاد در کانال 39 هزار تومانی معامله شد. بااین‌حال، آقای رئیس در سخنانش نرخ بازار آزاد را غیرشفاف خوانده و گفته که در بازار رسمی ارز اوضاع خوب است و نیازهای ارزی تأمین می‌شود.
نحوه محاسبه عیدی دستمزد روزانه مصوب امسال ضرب در ۶۰ روز است که دستمزد روزانه ۱۳۹ هزار و ۳۲۵ تومان است از این رو حداقل عیدی که باید پرداخت شود هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان است.

اتاق اصناف ایران، فروش فوق‌العاده اصناف ویژه شب یلدا را با محوریت اتاق‌های اصناف سراسر کشور و اتحادیه‌های صنفی آجیل و خشکبار، قنادان، میوه و تره‌بار، گل و سایر اتحادیه‌های مرتبط در سراسر کشور برگزار می‌کند.
حسین راغفر درباره التهابات بازار ارز و دلایل افزایش نرخ دلار اظهار داشت: به طور قطع دولت عامل گرانی نرخ ارز است و دولت هر صبح به بانک‌ها و صرافی‌ها اعلام می‌کند که امروز نرخ دلار و نرخ ارز چقدر باشد و چقدر بفروشند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت، قیمت‌ها در بازار سکه و طلا اوج قیمتی خود را طی سال‌های اخیر تجربه کرده، از اندکی کاهش قیمت در آخرین معاملات پایانی هفته خبر داد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اینکه پژوهش فناورانه پشتیبان اصلی تولید نفت و گاز کشور است، گفت: فرآیند تولید نفت و گاز با گذشت زمان از پیچیدگی بیشتری برخوردار شده و در واقع دوران برداشت آسان نفت به پایان رسیده و نیاز است از روش‌های ازدیاد برداشت استفاده کنیم.

قیمت نفت روز دوشنبه با تعطیل ماندن یک خط لوله مهم تامین کننده نفت برای آمریکا و تهدید پوتین برای کاهش تولید به تلافی تحریم‌های غربی، بیش از یک درصد صعود کرد.

هرچند رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل از اعلام نشدن قیمت آجیل شب یلدا خبر می‌دهد اما فروشندگان این محصول را با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسانند.