بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

فردین آقابزرگی در گفتگو با پرسون عنوان کرد:

هم‎‌سویی دولت و مجلس راه برون رفت از شرایط بحرانی بازار بورس

از قوه مجریه به عنوان رکن اول انتظار می‌رود که اوضاع را بهبود ببخشد اما اگر هم‌سویی مجلس را نیز در کنار خود داشته باشد، بسیار کاراتر و مفیدتر عمل خواهد کرد.
یادداشت/  پس از ریزش 50 درصدی ثروت مردم عادی که از خوف افت قدرت خرید خود با دعوت بی تدبیر،بی پایه و بی مطالعه دولت حسن روحانی به بازار بورس صورت گرفت حال دولت به فکر تقویت مجدد بازار بورس و جبران سوء مدیریت خود افتاده است.
مسئولان باشگاه پرسپولیس می‌گویند که ساختمان این باشگاه به صورت تمام و کمال در اختیار سرخپوشان پایتخت است و هیچ نهادی نمی‌تواند درباره آن ادعایی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با تاکید بر اینکه دارندگان سهام عدالت، فعلا برای فروش سهام خود صبر کنند، گفت: به زودی دارندگان سهام‌ عدالت، صاحب سهام دیگری می‌شوند.

برای پیش بینی بورس امروز – ‌چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز دوشنبه نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس ۱۳ هزار و ۵۹۰ واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و ۱۶۷ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و ۴۶۷ واحد پائین آمد و در رقم ۴۲۳ هزار و ۱۹ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۵۲ واحد ریزش کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۴۱۷ واحد رسید.
طرح‌هایی برای تزریق منابع مالی جدید به بازار سرمایه با هدف بهبود روند معاملات بورس در دستور کار قرار گرفته، اما هنوز میزان کارامدی و توانایی این طرح‌ها مشخص نشده است؛ برخی از این راهکارها استقبال کرده و آن را ناجی بازار می‌دانند، اما به نظر گروهی دیگر، این طرح‌ها تاثیر موقت خواهند داشت.
سخنگوی آزادسازی سهام عدالت گفت: مشمولان سهام عدالت باید در جلسات مجامع عمومی که به صورت الکترونیکی برگزار می شود عملکرد شرکت ها را ارزیابی و مسایل مورد ابهام را سوال کنند، همچنین نظارت عام و همگانی بر مدیران شرکت ها از طریق بازار سرمایه مهیا شده است.
شاخص کل بورس تهران با افت ۷۳۱۰ واحدی به یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۳۵۳ واحد رسید.
راه نجات بورس، حذف موانع اصلاح قیمت‌هاست که اگرچه داروی تلخی است، اما توزیع اصلاح قیمت در طول زمان باعث شیرین شدن این داروی تلخ نمی‌شود، بلکه با وقت‌کشی مخرب، خسارت مضاعفی به سهامداران و اقتصاد ملی تحمیل می‌کند.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار داریم در هفته جاری همچنان روند سنگین و قوی در بازار شکل نگیرد و به نظر می رسد با بازاری به نسبت متعادل و معقولی روبرو باشیم.
ششمین مرحله از آزادسازی سهام عدالت امروز ١١ اردیبهشت ١۴٠٠ با برنامه‌ریزی برای برگزاری مجمع چهار شرکت سرمایه‌گذاری استانی کلید خورد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: از امروز ۳۰ میلیون سهامدار سجامی می توانند طبق زمان‌بندی اعلام شده، به سایت دیما مراجعه و در رای‌گیری مجامع شرکت های سرمایه گذاری شرکت کنند.

آشتیانی در گفت‌و‌گو با پرسون مطرح کرد؛

نیاز بازار سرمایه به درمان فوری و مداوم

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مصوبات اخیر دولت در خصوص بازار سرمایه گفت: بازار به اقدام فوری برای درمان و جلوگیری از خروج نقدینگی نیاز دارد و مهم ترین موضوع تدام مصوبات در این زمینه است.
مدیرعامل بورس تهران بسته پیشنهادی دهگانه تحت عنوان ۳+۷ را یکی از مهمترین اقدامات در راستای توسعه بازار سرمایه و حمایت از بورس عنوان کرد و تاکید داشت که این موضوع می تواند تقویت طرف تقاضا را به دنبال داشته و رشد بازار سهام را نوید دهد.
عضو ناظر شورای عالی بورس گفت: سود انباشته شرکت‌های سهام عدالت در استان‌ها در حال حاضر بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است و انتخابات سهام عدالت مهم‌ترین انتخابات اقتصادی کشور پس از انقلاب محسوب می‌شود.

نمایندگان مجلس یازدهم از همان ابتدای راهیابی به مجلس پرونده بورس را بررسی کردند چه در زمانی که رشد غیرعادی داشت و باید هشدارهای لازم را مطرح می‌کرد و چه با طرح پیشنهادات در زمانی که دو سوم جمعیت از زیان دیدگان بورس شدند.

هرچند ارسال نامه جمعی از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه در شرایط این روزهای بورس به سران قوا مثبت بود اما باید گفت به همان میزان که دغدغه در بازار سرمایه وجود دارد، بازار پول هم دغدغه‌های خود را دارد.