بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

اطلاعیه مرکز عدالت ترمیمی در خصوص نحوه و شرایط ورود فعالان فضای مجازی به فرآیند عدالت ترمیمی، رسیدگی به درخواست‌ها، نحوه همکاری فعالان، مزایای همکاری قانونی و اصول حاکم بر فرآیند ترمیمی اعلام شد.

به دلایل مختلف این روز‌ها بورس روند نزولی را طی می‌کند در این رابطه ابهامات سیاسی و اقتصادی ناشی از مذاکرات برجام و طولانی شدن آن باعث شده فضا همراه با علامت سوال‌های زیادی باشد، در چنین فضایی بورس از قدرت لازم برای یک رشد پایدار برخوردار نیست.
معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری اولین جلسه هیأت عدالت ترمیمی به منظور رسیدگی به پرونده‌های کیفری فضای مجازی خبر داد و هدف این جلسه را همکاری با قوه قضاییه و قضات محترم پرونده‌های کیفری در زمینه اجرای عدالت ترمیمی و اعمال روش‌‌های مبتنی بر اصول عدالت ترمیمی به ویژه در خصوص فعالان فضای مجازی دانست.

حدود ۳۰ میلیون مشمول سهام عدالت، سهام دار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت هستند که ارزش دارایی این شرکت‌ها یا همان سرمایه مشمولان در این شرکت‌ها در ۳۱ استان کشور حدود ۴۰۰ هزار میلیارد است و مشمولان باید با حضور در مجامع الکترونیکی این شرکت‌ها، در تعیین اعضای هیات مدیره هر شرکت و در نهایت نحوه هدایت این سرمایه‌ها، نقش خود را ایفا کنند.

آشتیانی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

بازار سرمایه در انتظار انتخاب رئیس جمهور آینده

یک فعال بورس گفت: این موضوع که اقبال بازار به کدام شخص است، در نوسانات بازار سهام تعیین کننده است. سال 84 بازار سرمایه روند مثبتی داشت که با پیروزی احمدی نژاد منفی شد و یا در سال 92 با آغاز ریاست جمهوری روحانی، بازار در التهاب بود که با انعقاد برجام مثبت شد.
گلمرادی در گفت‌و‌گو با پرسون تشریح کرد؛

رابطه و تاثیر متقابل نرخ تورم و بازار سرمایه

یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار سرمایه و نرخ تورم بر یکدیگر اثر متقابل دارند و در حال حاضر تاثیر تورم بر بورس مانع از رکود بیشتر این بازار خواهد شد. رشد و رونق بورس در بلندمدت می‌تواند به کاهش تورم منجرشود.
درحالی که قرار بود اعضای هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت توسط مشمولان هر استان انتخاب شود، گفته‌های مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از عدم مشارکت مشمولان در مجامع در نوبت اول حکایت دارد.

وزیر اقتصاد با اشاره به این که واگذاری استقلال و پرسپولیس مراحل آخر خود را طی می‌کند، گفت: تلاش داریم تا واگذاری این دو باشگاه در این دولت انجام شود.
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گفت: با وجود اینکه دادستان‌های 10 استان کشور بر ابطال مجامع الکترونیکی تأکید کردند، با این وجود در برخی استان‌ها این مجامع با مشارکت کمتر از یک‌ درصد برگزار شد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: طبق اظهار نظر‌ وزارت اقتصاد مقرر شده که شرکت‌های غیربورسی در قالب یک شرکت جدید به دارندگان سهام عدالت واگذار شوند.
روند کاهشی بازار سرمایه امروز هم ادامه یافت و شاخص کل بورس بیش از ۱۴ هزار واحد ریزش کرد.
صندوق پالایش یکم، سومین روز معاملاتی هفته را سرخ پوش به پایان رساند و در پایان معاملات ارزش هر واحد صندوق پالایش‌یکم با احتساب ۲.۶۹ درصد افت نسبت به روز معاملاتی قبل به ۷۰ هزار و ۳۰۰ ریال رسید.
مدیرعامل صندوق ثبیت بازار سرمایه ضمن تشریح جزییات تزریق منابع جدید به این بازار تاکید کرد که حمایت از بازار سرمایه ادامه خواهد داشت.
شاخص کل بورس تهران در ابتدای معاملات امروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ با افت ۱۴۲۸ واحدی به یک میلیون و ۱۸۷ هزار واحد رسید.
رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس، آخرین اقدامات برای خروج سیمان از نظام قیمت گذاری و الزام شرکت‌های سیمانی به پذیرش و عرضه در بورس کالا را تشریح کرد.
امروز نماد پالایشی یکم هر چند در بازه ای از زمان معاملات سبزپوش شد اما در نهایت با اُفت قیمت چهار نماد پالایشی، قرمز بسته شد.
پیگیری‌های انجام شده حاکی از آن است که به احتمال زیاد از ۵۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت، ۳۰ درصد آن به حساب سهامداران پرداخت می‌شود و ۲۰ درصد دیگر بعد از تکمیل سودهای واریز شده از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد.