بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

شاخص کل بورس امروز روندی پرنوسان داشت؛ به طوری که در ساعات ابتدایی معاملات تا یک میلیون و ۱۸۱ هزار واحد کاهش یافت، اما در ساعات میانی به یک میلیون و ۱۹۲ هزار واحد رسید و در حالی به کار خود پایان داد که در عدد یک میلیون و ۱۸۹ هزار واحد ایستاده بود.
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان خبر داد:

289 میلیون سهم معامله شد

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان از معامله 289 میلیون و 400 هزار و 97 سهم خبر داد و گفت: داد و ستد نسبت به هفته ماقبل 202 درصد رشد داشت.

نسخه اولیه دستورالعمل در پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه ir.seo.cmr قرار دارد تا فعالان بازار سرمایه بتوانند حداکثر تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ از این درگاه، نظر خود را در خصوص این دستورالعمل به سازمان بورس ارسال کنند.
صندوق پالایش یکم، آخرین روز معاملاتی هفته را سرخ پوش به پایان رساند و در پایان معاملات ارزش هر واحد صندوق پالایش‌یکم با احتساب ۰.۱۹ درصد رشد نسبت به روز معاملاتی قبل به ۷۲ هزار و ۶۱۰ ریال رسید.
بازار سرمایه امروز روندی صعودی داشت؛ به طوری که هم شاخص کل با معیار هم وزن و هم شاخص فرا بورس افزایشی بودند.
محسن انصاری مهیاری اظهار داشت: «شرکت‌ها پس از پیاده ‌سازی الزامات مربوط به زیرساخت برگزاری مجامع الکترونیکی، مکلف هستند نسبت به انتشار تصمیم برگزاری مجامع الکترونیک از طریق کدال یا روزنامه کثیرالانتشار حسب مورد جهت اطلاع سهامداران اقدام کنند.»
صندوق پالایش یکم، سومین روز معاملاتی هفته را افزایشی به پایان رساند و در پایان معاملات ارزش هر واحد صندوق پالایش‌یکم با احتساب ۲.۸ درصد رشد نسبت به روز معاملاتی قبل به ۶۹ هزار و ۱۰۰ ریال رسید.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تصمیمی که در شورای عالی بورس برای نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به منظور انتخاب هیات مدیره در این شرکت‌ها گرفته شده، مغایر قانون بوده و تخلف محسوب می‌شود.
شاخص کل بورس تهران با افت ۱۸۹۶ واحدی به یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید.
آقابزرگی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

دولت از جیب خود برای بازار سرمایه هزینه کند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تزریق 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی در منافات با فعالیت این صندوق است. منابع این صندوق در جهت توسعه تعریف شده است و با اتفاقاتی خاصی مانند شیوع کرونا اولویت‌ها متفاوت می‌شود. اما در شرایطی که دولت خود عامل ایجاد فراز و نشیب بازار سرمایه است، این برداشت اشتباه است. سایر دولت‌ها منابع را به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم از جیب خود خارج و هزینه می‌کنند.
با توجه به مصوبه شورای عالی بورس انجام شد؛

تصویب دامنه متقارن ۵± در هیات مدیره سازمان بورس

با توجه به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی و پیرو مطالعات صورت گرفته؛ هیات مدیره سازمان بورس؛ متقارن سازی دامنه در همین مقطع و سپس افزایش تدریجی دامنه به صورت متقارن را مصوب کرد.
دست اندرکاران و متولیان برگزاری بزرگترین انتخابات اقتصادی استان یزد خواستار مشارکت مردم و دارندگان غیرمستقیم سهام عدالت در این انتخابات که ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، شدند.
از ابتدای سال سهامداران سهام عدالت منتظر دریافت ۵۰ درصد دوم سود سهامشان هستند، پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این سود قرار است در شب عید فطر واریز شود.
در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس که در ساعات ابتدایی معاملات روندی صعودی داشت و تا یک میلیون و ۱۷۶ هزار واحد افزایش یافته بود، در ساعات میانی و پایانی روندی نزولی به خود گرفت و بیش از ۴۰۰۰ واحد کاهش یافت.