بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

بورس تهران برای دومین روز متوالی شاهد رشد ۴درصدی بود و دماسنج اصلی بازار سهام، با قدرت‌نمایی خریداران وارد کانال یک‌میلیون و ۶۰۰هزار واحدی شد که به این ترتیب محدوده مهم روانی را مجددا فتح کرد.
ایران خودرو قرار است سه شنبه ۲ اسفند هزار دستگاه پژو ۲۰۷ دستی را با قیمت پایه ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بورس کالا عرضه کند. درصد پیش پرداخت این خودرو ۱۰۰ درصد و تاریخ تحویل آن ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ خواهد بود.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به منفی بودن روند سرمایه‌گذاری در یک دهه گذشته، گفت: مهمترین دغدغه سازمان بورس حل مشکل روند منفی سرمایه‌گذاری و پیشی گرفتن نرخ استهلاک بر تشکیل سرمایه در کشور است.
شاخص کل تهران در مجموع بیش از 164 هزار واحد ریزش کرد و افت نزدیک به 10 درصد را به ثبت رساند. 

با تصمیم سازمان بورس، مجوز تاسیس و فعالیت شرکت کارگزاری پارس نمودگر لغو شد و مجاز به انجام فعالیت یا معامله در بازار سرمایه نیست.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت گفت: مطابق تفاهم‌نامه با وزارت صنعت، سهام تودلی ایران‌خودرو و سایپا باید به صورت بلوکی و از طریق بورس تا پایان سال واگذار ‌شود.
تالار خودروی بورس کالا امروز سه شنبه ۲۵ بهمن شاهد عرضه ۶۵۰۰ دستگاه خودروی فیدلیتی پنج و هفت نفره، ریسپکت و تارا دستی است.
در سومین روز از مرحله سوم عرضه ربع سکه در بورس کالا، ۱۱ هزار و ۳۵ قطعه تا قیمت ۸.۰۴ میلیون تومان به متقاضیان فروخته شد.
هیات دولت، هفته گذشته، تصویب کرد که عبارت "خودروهای وارداتی صرفاً در بورس کالا عرضه می‌شود" از بند ٢ آیین‌نامه واردات حذف شود؛ بر این اساس احتمالا فروش خودروهای وارداتی دیگر تنها از مسیر بورس کالا نخواهد بود.