بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

بورس تهران در روز یکشنبه میزبان خریداران بیشتری نسبت به روزهای قبل بود. در این روز شاخص کل رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن هم به دنبال خود، بالا کشید. ارزش معاملات کاهشی شد، پول خارج شد اما چون رنگ و روی بازار از روزهای قبل بهتر بود خیلی‌ها به تغییر روند دوباره بازار سهام در روزهای پیش رو امیدوار شدند. اما آیا میشه به تحقق این خوشبینی امیدوار بود؟
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه قیمت پایه خودروها باید اصلاح شود، گفت: اگر امسال خودروسازها می‌خواستند با وضعیت سال گذشته فعالیت کنند باید فعالیت خود را متوقف می‌کردند؛ زیرا به کارخانه پول‌سوزی تبدیل شده بودند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را موظف کردند تا از محل تعیین شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲، نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام اقدام کند.
بازار سرمایه امروز برخلاف روزهای گذشته روندی نزولی داشت و شاخص‌های این بازار قرمزپوش شدند.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشریح دلایل صعود بازار سرمایه، بر این نکته تاکید کرد که صعود این بازار نگران کننده نیست و تمهیدات لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاران خرد به کار گرفته شده است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه یک تجدید ساختاری در طبقه‌بندی بازارهای بورس و فرابورس نیاز است، گفت: بر این اساس نمادها در بازارها جابه‌جا می‌شوند و برای طبقات مختلف دامنه نوسان مختلفی پیشنهاد داده شده است.
یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بورس در روزهای آینده گفت: انتظار می‌رود که این رشد ادامه پیدا کند و سقف تاریخی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را تا اوایل سال آینده بشکند.
معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص واریز بخش دوم سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ گفت: ما منتظر واریز سود شرکت های بورسی هستیم، هر زمان این شرکت ها سودهایشان را واریز کنند، دو سه هفته بعد ما سودهای سهام عدالت را واریز می کنیم.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا براساس مصوبه شورای عالی بورس ادامه می‌یابد، گفت: طبق برآوردهای انجام شده به نظر می رسد بازار سهام در سال ۱۴۰۱ و در روزهای پایانی سال بازدهی معقول و منطقی را در اختیار سهامداران قرار دهد.
شاخص‌های بازار سهام روز گذشته با رکوردشکنی‌های تاریخی همراه بودند. شاخص کل با رشد ۹۶/ ۴درصدی، سومین رشد تاریخی خود را در مقیاس روزانه تجربه کرد و نماگر هموزن نیز بیشترین رشد تاریخی خود در بازه روزانه را از ابتدای محاسبه این شاخص تجربه کرد
بازار سرمایه همگام با تحولات بازار ارز، رشدی پرقدرت را تجربه کرد و توانست وارد کانال ۱ میلیون و۷۰۰ هزار واحدی شود.