بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

یک مقام سازمان بورس گفت: بورس کالا صرفاً تابع ضوابط و مقررات تدوین شده توسط شورای‌عالی بورس است؛ بنابراین تصمیمات و سیاست‌های شورای رقابت برای سازمان بورس الزام‌آور نیست.
چندی پیش پیمان حدادی مدیر  صندوق تثبیت بازار سرمایه  توئیتی اعلام کرد که مقاومتی که حمایت شد. حدادی در این توئیت به شاخص یک میلیون و 600 هزار واحدی اشاره کرد عددی که برای خیلی از اهالی بازار سرمایه در طول این یکی دو سال اخیر با حواشی کمی همراه نبوده است.

بورس کالا با صدور اطلاعیه ای از راه اندازی قرارداد آتی نقره برای تحویل فروردین ۱۴۰۲ از دوشنبه هفته آینده ۱۰ بهمن خبر داد.
شورای رقابت اگر قصد خدمت به مردم را دارد (که ان شاء‌الله نیت همه گرامیان در این شورا خیر است) هم همت خود را به کار گیرد تا شرایط رقابتی بهتری در بازار خودرو با تنظیم بخشی به مقررات واردات خودرو (نه با این شکل و شمایل مقرراتی ضدرقابتی و تعرفه‌های نامعقول موجود و مصوب) از یک طرف و نیز ایجاد بستر برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی واقعی و کارآمد و ایجاد کارخانه‌های تولیدی واقعی و رقابت پذیر و نه شرکت‌های مونتاژی رانتی از طرف دیگر، فراهم آورد که هم خیر دنیا در آن است و هم خیر آخرت.
بیش از ۳۶ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۲۶هزار و ۶۷میلیارد ریال در ۱۰ماه گذشته در فرابورس دادو ستد شد که نشان از افزایش ۵درصدی حجم و رشد ۶۸درصدی ارزش معاملات این اوراق در مقایسه با مدت مشابه پارسال دارد.
خودروسازان از کم شدن ضرر بعد عرضه محصول در بورس کالا خبر می دهند، وجه منفی ماجرا چیست و چطور می شود به قیمت عادلانه ای رسید که نه زیان انباشته خودروسازان بالا رود و نه مردم ضرر کنند.