بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

آخرین تغییرات بازارهای داخلی 14 آبان 99

کدام بازار پس از انتخابات آمریکا رشد بیشتری کرد؟

شاخص بورس تهران ۲٫۰۶ درصد، دلار صرافی ملی ۲٫۴ درصد، دلار بازار ۳ درصد، سکه تمام طرح جدید ۳٫۸ درصد و طلا ۵٫۷ درصد تا ساعت حوالی ۱۴ امروز نسبت به روز کاری قبل خود افزایش داشتند.
واکنش مثبت بورس به انتخابات آمریکا

ورود 550 میلیارد تومان پول حقیقی

در پایان معاملات بازار سهام امروز تقاضا در بازار سهام بیشتر شد و شاخص کل در پایان معاملات با رشد دو درصدی به یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحد رسید.
اولین تحرکات بازار بعد از انتخابات آمریکا

بازگشت تقاضا به بازار سهام

در مرحله پیش گشایش بازار سهام روز بعد از انتخابات آمریکا به نظر می‌رسد تقاضا در بازار سهام بیشتر شده است و نمادهایی چون فولاد صف خرید دارند.
در پایان معاملات امروز بازار سهام عرضه در نمادهای شاخص‌ساز باعث شد روند بازار سهام نزولی شود و اخص کل با افت ۱٫۲۰ درصدی به یک میلیون و ۲۶۴ هزار واحد رسید.
آخرین پیش‌گشایش بورس قبل از انتخابات آمریکا

صف‌های فروش بیشتر از تقاضا

دیروز بعد از روند صعودی روز شنبه شاخص کل به دلیل افزایش ناگهانی عرضه حدود دو درصد افت کرد و به یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسید، اما روند سفارش‌گیری در مرحله پیش‌گشایش امروز چگونه است؟
روند نزولی بورس روز قبل از انتخابات آمریکا

تحرکات مثبت بعد از بازگشایی خودرو

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل متاثر از عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز بیش از ۱ درصد افت کرد و به یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحد رسید.
سیگنال‌های رئیس جمهور به بورس

امیدواری به بازگشت ثبات و آرامش به بازارها

حسن روحانی با اشاره به شرایط رو به بهبود وضعیت منابع ارزی و حرکت مثبت تولید و صادرات کشور و تقویت مناسبات خارجی همزمان با اجرای تصمیمات برای تسهیل واردات و صادرات ابراز امیدواری کرد که بازارهای ارز، سرمایه و کالا به ثبات و آرامش بازگردد.
با وجود عقبگرد بیش از ۳۸ درصدی شاخص کل بورس تهران از نیمه مردادماه و نبود چشم‌انداز روشن از آینده سرمایه‌گذاری در این بازار همچنان شاهد تقاضای جدید برای صدور کدهای معاملاتی هستیم.
در حالی که در مرحله پیش‌گشایش بازار روند تقاضا مثبت بود اما با شروع معاملات بازار سهام عرضه به یکباره بیشتر و روند بازار سهام نزولی شد.
مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر (هلدینگ سیمان غدیر) از عرضه سهام این شرکت در بازار دوم فرابورس تا پایان پاییز امسال، خبر داد. موضوعی که به نظر می‌رسد روند توقف عرضه‌های اولیه شکسته شود.
یک شرکت دیگر در بورس، درج نماد و یک گام به عرضه اولیه نزدیک شد. احتمالا در آینده نزدیک سهامداران شاهد عرضه اولیه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا خواهند بود.
اولین تحرکات امروز بورس

فلزات اساسی تقاضای خوبی دارند

به نظر می‌رسد در مرحله پیش‌گشایش بازار امروز روند سفارش‌گیری متعادل باشد و در برخی نمادها مانند خساپا، فولاد و فملی گرایشات مثبتی می‌بینیم.
سود خالص شرکت بهمن موتور در یک سال منتهی به شهریور ۹۹ افزایش بیش از چهار هزار درصدی داشته است که خبری امیدوارکننده برای سهامداران خبهمن است.
بازگشت شاخص در آغاز هفته انتخابات

بازگشایی فارس چه تاثیری بر بورس داشت؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام تقاضا در بازار افزایش یافت و شاخص کل با افزایش تقاضا حدود ۱٫۳۵ درصد رشد کرد و کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را پس گرفت.
نماد شستا از تاریخ ۱۶ شهریور ماه متوقف شده است و چند هفته پیش شرایط بازگشایی این نماد شرایط متعدل بازار اعلام شد، اما چرا این نماد بازگشایی نمی‌شود؟
با شروع معاملات این هفته از بازار سهام شاخص کل به دلیل افزایش عرضه در نمادهای شاخص‌ساز روندی صعودی پیدا کرد و همچنین شاخص هم‌وزن نیز مثبت شد.
مهمترین خبر این هفته بورس

آزادسازی احتمالی معاملات روزانه سهام

در حالی که شاخص بورس در هفته گذشته با کاهش ۱۲۴ هزار واحدی طی یک هفته تا کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد هم کاهش یافته، به نظر می‌رسد در هفته جدید، روزهای متفاوتی از هفته گذشته در پیش داشته باشد.
یک کارشناس بازار سرمایه با پیش‌بینی بازگشت رونق به بازار سهام گفته است: انتظار می‌رود در هفته پیش رو تا حدودی نظم به بدنه بازار برگردد و دوباره شاهد بازگشت رونق نسبی در بازار سرمایه باشیم.
اولین تحرکات بازار هفته

صف خرید نماد خودرو

در حالی که روند بازار سهام در دو هفته گذشته نزولی بوده اما به نظر می‌رسد در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام امروز تقاضا نسبت به روزهای معاملاتی گذشته بیشتر شده است.