بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

روابط عمومی بیمه معلم بررسی کرد؛

صنعت بیمه ایران و جهان در آینه 1400

نزدیک به 6 ماه از سال 1400 می‌گذرد و برهه فعلی می‌تواند زمان مناسبی برای مرور روندهای بیمه‌گری در ایران و جهان باشد.
مدیرعامل بانک ملی ایران در مراسم رونمایی از مستند «ره صد ساله» که روایت دوران تاسیس تا زمان کنونی فعالیت بانک ملی ایران است، این فیلم را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر خواند و گفت: بانک ملی ایران در طول تاریخ خود اقدامات بسیار ماندگاری داشته است که لازم بود بخشی از آنها در قالب فیلم روایت شود.
همزمان با آیین گرامیداشت روز باجه های بانکی روستایی پست بانک ایران ، در سوم شهریور با حضور بهزاد شیری مدیرعامل بانک از دسترسی به چهار خدمت: فعال سازی اینترنت بانک، همراه بانک، تلفن بانک و ثبت تسهیلات مشتریان در باجه های بانکی روستایی رونمایی شد و پنج باجه بانکی روستایی جدید در سطح کشور به بهره برداری رسید.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته استمرار جذب نقدینگی بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید معکوس به مبلغ 40 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
مراسم رونمایی از مستند "ره صدساله" با حضور جمعی از مدیران ارشد بانکی و مستندسازان در پردیس سینمایی ایران مال برگزار شد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: بانک صادرات ایران برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تنظیم تفاهم‌نامه با صندوق نوآوری و شکوفای در سال‌جاری ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی تخصیص داده و علاوه بر این ۲۰ هزار میلیارد برای نیازهای متفرقه همین طرح‌ها تامین مالی کرده است.
بانک خاورمیانه متغیرهای کلان اقتصادی ایران از جمله نرخ رشد اقتصادی با نفت، رشد اقتصادی بدون نفت، نرخ تورم سالانه، نرخ ارز در بازار آزاد و نرخ رشد پایه پولی را از فصل اول سال ۱۴۰۰ تا فصل اول سال ۱۴۰۲ در قالب یک گزارش پیش‌بینی کرد.
پنجمین جلسه بررسی عملکرد در سال ۱۴۰۰ شعب ارزی، با حضور جلیلی نیا معاون اعتباری و بین الملل، حقی رئیس اداره امور بین الملل و معاونان این اداره کل و مدیران شعب استانهای بوشهر، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و یزد به صورت وبینار برگزار شد.
در جهان امروز که رشد و توسعه اقتصادی هر کشوری جایگاه بین‌المللی آن را رقم می‌زند، کشور‌های جهان برای آنکه بتوانند در عرصه بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند در صدد بر می‌آیند تا شاخص‌های توسعه یافتگی خود را بهبود ببخشند و از این طریق بتوانند در چرخه بهبود وضع اقتصادی و بالطبع افزایش نقش موثر خود که موجب تقویت اقتصاد و ایفای نقش تأثیرگذار در صحنه جهانی است تقویت کنند.
نایب رئیس هیات مدیره بانک شهر با اشاره به اینکه رشد فزاینده نقدینگی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که همواره کشور ما با آن روبه رو بوده است، گفت: کسری بودجه دولت ها، پرداخت سودهای نامتعارف از سوی برخی از بانک ها در شبکه بانکی و... را می توان به عنوان مهم ترین علل افزایش نقدینگی معرفی کرد.
به مناسبت روز ملی محیط‌بان و روز ملی حفاظت از یوزپلنگ ایرانی:

بانک ایران‌ زمین حامی بی‌چون‌ و چرای محیط‌زیست کشور است

حرکت ارزشمند، امید آفرین و زیبایی است؛ اینکه روز میلاد فرخنده امام رضا (ع)، هشتمین پیشوای دینی شیعیان جهان، روز ملی محیط‌بان نام‌گذاری شده است. به‌ موازات آن، بانک ایران‌ زمین در مقام حامی جدی و دغدغه‌ مند محیط‌زیست کشور، از سال 95 و در قالب حمایت از جایزه یحیی- محیط‌بان برجسته شهید، یحیی شاه کوه محلی- بر نقش پررنگ و حساس خود در این زمینه، تأکید کرده است.
با توجه به ضرورت اخذ تاییدیه انتظامی و تحقق الزامات بانک مرکزی در خصوص بهره برداری امن از دستگاه های عابر بانک برون شعبه ای لازم است تا پذیرندگان دستگاه های خودگردان واحد ادغام شده بانک انصار سابق برای اخذ مجوز امنیتی لازم اقدام کنند.
با توجه به ضرورت اخذ تاییدیه انتظامی و تحقق الزامات بانک مرکزی در خصوص بهره برداری امن از دستگاه های عابر بانک برون شعبه ای لازم است تا پذیرندگان دستگاه های خودگردان واحد ادغام شده بانک قوامین سابق برای اخذ مجوز امنیتی لازم اقدام کنند.