زنگنه در تذکر شفاهی عنوان کرد؛

لزوم ورود دستگاه‌های امنیتی به فعالیت "سامانه‌های ارز فردایی"

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و دستگاه‌های امنیتی باید به موضوع فعالیت مجموعه های ارز فردایی ورود کنند و اجازه ندهند که این سامانه‌ها بازار ارز را تهییج کنند.
تصویر لزوم ورود دستگاه‌های امنیتی به فعالیت "سامانه‌های ارز فردایی"

به گزارش سایت خبری پرسون، در ادامه نشست علنی مجلس شورای اسلامی، محسن زنگنه با استناد به بند ۱۲ اصل ۳ قانون اساسی در اخطار قانون اساسی، عنوان کرد: در بازار ارز چندین نرخ و قیمت داریم؛ ارز ترجیحی، ارز نیمایی، ارز صرافی، ارز آزاد که در مکان های خاصی خرید و فروش می‌شود و اخیرا ارز فردایی هم به این موارد اضافه شده است.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: مدت‌های مدیدی است که ارز فردایی در فضای مجازی از ۹ صبح تا ۱۱ شب به مدیریت ارز می‌پردازند و بازار ارز را پشت سر خود می کشانند و به شدت بر التهاب بازار و تهییج آن موثر هستند.

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته به رؤسای بانک مرکزی و وزرای اقتصاد تذکر دادیم که با مجموعه های گرداننده ارز فردایی برخورد کنند اما متاسفانه هیچ اقدامی نه در زمان وزرای قدیم و نه در زمان حال انجام نگرفته است.

زنگنه اضافه کرد: در سامانه های ارز فردایی که معمولا در شبکه های اجتماعی مستقر است، هیچ گونه ارزی خرید و فروش نمی شود و این معاملات تحت عنوان ارز فردایی هرات و ارز فردایی ایران براساس معاملات روی کاغذ در عرض یک ساعت بر قیمت ارز اضافه می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تاکید کرد: وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و دستگاه‌های امنیتی باید به موضوع فعالیت مجموعه های ارز فردایی ورود کنند و اجازه ندهند که این سامانه‌ها بازار ارز را تهییج کنند.

منبع : مهر

374470