سازمان تنظیم مقررات، خدمات الکترونیکی بیمه را راه اندازی کرد

سازمان بازار سرمایه (CMA) از راه اندازی شش سرویس دیجیتال برای تسهیل در ارائه خدمات به بیمه شدگان، سرمایه گذاران و سایر ذینفعان بیمه خبر داد.
تصویر سازمان تنظیم مقررات، خدمات الکترونیکی بیمه را راه اندازی کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، کشور عمان در راستای نیل به اهداف خود تا سال 2040، که شامل تحول دیجیتال، دولت هوشمند و همچنین تسهیل ارائه خدمات به عموم مردم می باشد‌، گامهای مهمی برداشته است.

بر اساس این مساله، خدمات الکترونیکی از طریق وب سایت سازمان بازار سرمایه (CMA) و برنامه تلفن همراه در دسترس عموم قرار دارد.این شش خدمت شامل:

- سامانه نظرسنجی از مردم به منظور شفاف سازی فرآیندها و خدمات ارائه شده توسط سازمان
- سامانه شکایت از شرکت‌های اپراتور در بخش بیمه (شرکت‌های بیمه، کارگزاران، نمایندگان و قیمت گذاران وسایل نقلیه موتوری اسقاط شده) و شرکت‌های فعال در بخش بازار سرمایه.
- سامانه هشدار
- سامانه اخذ غرامت از صندوق مساعده برای کسانی که مجروح شده و یا در حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند
- سامانه قیمت گذاری خودروهای اسقاطی

همچنین در سامانه رسیدگی به شکایات، که به گفته سازمان بازار سرمایه (CMA) نشان دهنده اشتیاق آنها برای حفظ حقوق بیمه‌گذاران و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه است، افراد شاکی می توانند شکایت خود را به‌صورت آنلاین ثبت نموده، سپس کلیه اظهارات و اسناد مرتبط با موضوع را پیوست آن کنند.

لازم به ذکر است سیستم های هشدار دهنده نیز می توانند هرگونه تخلف یا بی نظمی شرکت های اپراتور در بخش های بیمه و سرمایه را به صورت آنلاین گزارش دهند.این سامانه محرمانه بودن اطلاعات را تضمین می کند.

سازمان بازار سرمایه (CMA) بستری را برای ارتباط با شرکت های بیمه به منظور بحث در مورد تحولات و مسائل مربوط به صنعت بیمه، معرفی کرده است.

374469