بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

از آغاز شیوع این بیماری تا کنون، شماری از کارکنان بانک کشاورزی که افتخار خدمت به عموم هم میهنان به ویژه کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی را دارند، در راه سپند و مقدس خدمت رسانی و کمک به تحکیم امنیت غذایی مردم شریف ایران، جان پاک خویش را باختند که جای آن دارد بر آستان عظیم و شکوهمند مرام آنان سر تعظیم فرود آورد و همواره قدردان آنان بود.
در اجرای سیاست پولی، بانک مرکزی می‌تواند مستقیم از قدرت تنظیم‌کنندگی خود استفاده کند یا در جایگاه انتشاردهنده پول پرقدرت (اسکناس و مسکوک در جریان و سپرده‌های نزد بانک مرکزی) به‌طور غیرمستقیم از اثرگذاری بر شرایط بازار پول بهره‌مند شود.
مدیرعامل بانک مسکن در بازدید سرزده از شعبه ونک تأکید کرد:

آمادگی لازم برای اقدامی بزرگ تر و قوی تر از گذشته

همزمان با هفته دولت و روز کارمند، شایان مدیرعامل بانک مسکن، فاضلیان عضو هیات مدیره و مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی از شعبه میدان ونک بازدید کرد و از نزدیک با کارکنان این شعبه گفت وگو کردند.
شرکت بیمه تجارت‌ نو به‌ عنوان یک شهروند سازمانی به نقش آفرینی خود در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی به خوبی واقف است و ضمن متعهد بودن به رعایت الزامات قانونی و مبانی اخلاقی کسب و کار، به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به‌ عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر می‌نگرد.
کمیته ساماندهی تحقیقات کووید 19 تشریح کرد:

اهمیت اقدامات پیشگیرانه در زمینه همه گیرى بیماری کرونا

در کمیته ساماندهی تحقیقات کووید 19، به طور خلاصه به اهمیت و اولویت اقدامات پیشگیرانه در زمینه همه گیرى کووید19 و برخى سیستم هاى هشدار براى تشخیص زودهنگام موج هاى اپیدمى اشاره شده است.
روند نزولی رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن معامله شده در شهر تهران در ماه گذشته تداوم یافت؛ بر این اساس متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل 34 درصد افزایش یافته است، این در حالی است که رشد این نرخ در فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیرماه 1400 به ترتیب، 91.7،‌ 69.7، 56.6 و 43.7 درصد بوده است.
مدیر امور نمایندگان و کارگزاران شرکت بیمه تعاون اعلام کرد که اکنون بیش از ۵۰ درصد فروش بیمه درمان انفرادی و بیش از ۵۰ درصد فروش بیمه اتومبیل این شرکت از روش های غیرحضوری و الکترونیکی انجام می شود.
مدیر امور استان ها و بازاریابی پست بانک ایران اعلام کرد: منابع این باجه ها منتهی به مرداد‌ماه ۱۴۰۰ به میزان ۱۴.۶ درصد رشد داشته و به مبلغ بیش از ۲۵هزار میلیارد ریال رسید.
مدیرعامل بانک ملی ایران با آرزوی توفیق برای دولت سیزدهم و وزیر امور اقتصادی و دارایی که کار خود را به تازگی آغاز کرده است، تاکید کرد که بانک ملی ایران با تمام قوا آماده کمک به تحقق اهداف و آرمان های دولت است.
در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و تکریم مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه‌های علوم پزشکی، طرح کرامت بانک رفاه کارگران تا پایان مرداد ماه سال 1401 بازنگری و تمدید شد.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی نرخ همه ارزها ثابت ماند.
آمارهای بانک مرکزی تاکید کرد:

سهم از بازار بانک کارآفرین افزایش یافت

تازه ترین گزارشها از آمارهای اقتصادی بانک مرکزی نشان می دهد؛ در بخش رشد شاخص های منابع و مصارف، بانک کارآفرین بیش از میانگین شبکه بانکی رشد داشته و سهم از بازار این بانک در کل شبکه بانکی و کل بانک های خصوصی افزایش یافته است.