بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی نرخ همه ارزها ثابت ماند.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در مراسم معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی:

کارکنان تأمین اجتماعی باید با اطمینان خاطر خواسته‌ها و مطالبات خود را پیگیری کنند

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی آگاهی از خواسته‌ها و مطالبات کارکنان را مأموریت اصلی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی دانست و گفت: کارکنان باید با اطمینان خاطر خواسته‌ها و مطالبات خود را پیگیری کنند و شرایط مناسب برای فعالیت و خدمت‌رسانی کارکنان به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی فراهم شود.
احسان خاندوزی در آیین تکریم و معارفه مدیر عامل بانک سپه، حرکت نظام بانکی به سمت عدالت محوری و تولید گرایی را مهم‌ترین خواست دولت از سیستم بانکی کشور عنوان کرد.
آیین معارفه مدیرعامل بانک سپه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد:

سپه؛ به بزرگ‌ترین بانک دیجیتال خاورمیانه و در تراز انقلاب اسلامی تبدیل خواهد شد

مدیرعامل بانک سپه، طراحی خطوط کسب وکار متناسب با شرایط محیطی و مأموریتی جدید، روزآمدسازی فناوری موجود، استقرار نظام بانکداری جامع، تبدیل بانک سپه به بزرگ‌ترین بانک دیجیتال خاورمیانه و در تراز انقلاب اسلامی همچنین الگو شدن در کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را از اهداف و اولویت‌های اصلی این بانک اعلام کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی در بازدید از شعبه بیمه کارآفرین استان آذربایجان غربی:

تکمیل زیرساخت‌های الکترونیکی صنعت بیمه ضرورت دارد

کسب رضایتمندی بیمه‌گذاران یکی از مهمترین سرمایه های صنعت بیمه به شمار می رود که در افزایش ضریب نفوذ اطمینان و آرامش در جامعه، تاثیر ویژه ای دارد.
مدیر کل بیمه سلامت استان خبر داد:

یکم دی ماه آخرین مهلت نسخه‌ کاغذی در همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه روند نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی بخش دولتی همدان کند است، گفت: امیدواریم روند نسخه نویسی الکترونیکی در این مراکز سرعت بیشتری پیدا کند چون براساس قانون از یکم دی ماه هیچ نسخه‌ کاغذی قابل پذیرش و پرداخت نیست.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه بیمه سلامت هیچ بدهی از سال گذشته به مراکز دولتی، دانشگاهی ندارد، گفت: ارسال برخی از اسناد دانشگاهی برای پرداخت مطالبات به موقع نیست و امیدواریم با توجه بیشتر پرداخت ها همچنان به روز باشد.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در سفر به استان بوشهر خبر داد؛

پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون کشوردر سفر یک روزه به استان بوشهر اظهار داشت : این بانک در نیمه نخست سال جاری ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های تولیدی و کارآفرینی کشور پرداخت کرده است.
در اولین روز هفته؛

قیمت سکه 40 هزار تومان ارزان شد

قیمت سکه در بازار تهران امروز با ۴۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته به رقم ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان رسید.
گزارش عملکرد بانک کارآفرین در شش ماهه نخست سال جاری خبر از رشد ۱۰۰درصدی سود خالص بانک نسبت به مدت مشابه سال قبل می دهد.
در شش ماه اول سال ۱۴۰۰، حدود ۵۹ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۵۳.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به حضور گسترده مردم در شبکه های اجتماعی به عنوان یک مهارت جدید گفت: امروز رسانه های اجتماعی به مهارتی جدید برای همه تبدیل شده اند و استفاده گسترده از این شبکه ها فرصتی را به بانکها برای ارائه خدمات به کسب و کارها و مشتریان فراهم کرده است.
رئیس کل بانک مرکزی ضمن تأکید بر حل مشکلات با همکاری فعالان اقتصادی، گفت: در حال حاضر شرایط فعلی کشور رو به بهبود است و امیدوارم در آینده نیز این روند تداوم یابد، این امر به گونه ای است که در هفت ماهه امسال میزان ارز عرضه شده در سامانه نیما توسط صادرکنندگان، معادل کل سال قبل بوده است.
در این شماره از نشریه، مدیر بیمه های مسئولیت و مهندسی شرکت به تشریح اقدامات بیمه آسماری در زمینه بیمه کشتی و برنامه های پیش روی این بخش پرداخته است.