باحضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی؛

خط تولید پارچه کیسه هوا در زنجان آغاز به کار کرد

خط تولید پارچه کیسه هوا ( ایربگ) با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار زنجان در شرکت نخ تایر صبای زنجان آغاز به کار کرد.
تصویر خط تولید پارچه کیسه هوا در زنجان آغاز به کار کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، روابز عمومی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: حسین صنعان مدیرعامل شرکت نخ تایر زنجان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح خط تولید پارچه کیسه هوا در این کارخانه گفت: این خط تولید با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال، ظرفیت ۶ میلیون مترمربع و اشتغالزایی ۸۵ نفر راه اندازی شده است.

حسین صنعان مساحت این واحد تولیدی را سه هزار و ۷۰۰ متر مربع با ۳۵ دستگاه ماشین آلات بافندگی ذکر کرد و افزود: بهره برداری از این خط تولید سالانه بیش از ۱۸میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور خواهد داشت.

وی یادآورشد: تولید پارچه کیسه هوا توسط شرکت سرمایه گذاری و توسعه لاستیک از ابتدای امسال آغاز و از تیرماه در پروانه بهره برداری آن اضافه شده است، تولید این پارچه از مواد اولیه نخ نایلون ۶.۶ انجام و با توجه به سفارش مشتریان در ۲ نوع با پوشش و بدون پوشش تحویل می شود.

صنعان تصریح کرد: پارچه های تولیدی در این شرکت مطابق با استانداردهای اروپایی بوده و کیفیت آن بالاتر از پارچه های وارداتی از کشور چین است و محصول تولیدی آن نیز هم اکنون به چند شرکت خودرو ساز جهت تولید ایربگ ارایه می‌شود.

همچنین در این شرکت، فاز اول کارخانه تولید استیل کورد در 13 هزار و 500 مترمربع مساحت و ظرفیت تولید سالانه 10 هزار تن کلنگ زنی شد.

مدیرعامل شرکت نخ تایر زنجان با بیان اینکه این فاز پس از بهره برداری در نیمه اول سال ۱۴۰۱، اشتغالزایی 200 نفر را به دنبال خواهد داشت، افزود: هزینه سرمایه گذاری این فاز را سه هزارو 300 میلیارد ریال ذکرکرد.

صنعان با اشاره به تغییر تکنولوژی تولید تایر از بایاس به رادیال و به منظور هماهنگی با صنعت روز دنیا، اجرای این طرح را برای صنعت تایر بسیار ضروری و حیاتی دانست و افزود: این کارخانه نقش مهمی در تامین نیاز روزافزون صنعت تایر کشور به ماده اولیه و مهم استیل کورد را ایفا خواهد کرد و نیاز تایر سازان داخلی را تامین خواهد کرد که مهمترین مزیت اجرای طرح است.

شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک ( نخ تایر زنجان ) از زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا ) می باشد که به عنوان بزرگترین تولید کننده نخ تایر و منسوجات صنعتی خاورمیانه در شهر زنجان مشغول فعالیت است.

این کارخانه به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین کارخانه ها در صنعت کشور است که نقش کلیدی در زمان تحریم های ظالمانه برای صنعت تایر کشور داشته و بیش از ۸۰ درصد نیاز تایرسازان را تامین نموده است.

این شرکت با ماموریت تولید منسوج استخوان بندی تایر از جنس نایلون ۶ و ۶،۶ برای همه تایرهای سواری و باری، بزرگترین تولید کننده این محصولات در منطقه بوده و تنها کارخانه ای است که چرخه کامل فرآیند تولید نخ تایر را دارد.

شرکت نخ تایر صبا در کیلومتر ۲۰ شرق شهر زنجان واقع است.

382005