راز موفقیت شعبه اردبیل بیمه کارآفرین؛

آموزش نمایندگان، تیم سازی، مدیریت ریسک و خوشنامی به دلیل پرداخت یک‌ روزه خسارت

شعبه اردبیل بیمه کارآفرین ازجمله شعبه‌های موفق بیمه کارآفرین است که در 10 ماهه ابتدای سال توانسته 111 درصد از بودجه در نظر بیمه های زندگی را عملیاتی کند. همچنین این شعبه در این دوره 10 ماهه بیش از 5 سال گذشته توانسته بیمه نامه جدید عمر صادر نماید.
تصویر آموزش نمایندگان، تیم سازی، مدیریت ریسک و خوشنامی به دلیل پرداخت یک‌ روزه خسارت

به گزارش سایت خبری پرسون، راز موفقیت این شعبه در آموزش نمایندگان، تیم سازی، مدیریت ریسک و کاهش نسبت خسارت 25 درصدی و همچنین پرداخت به‌ موقع خسارت ظرف همان روز مراجعه است.

طالب‌زاده مدیر استان اردبیل شرکت بیمه کارآفرین با اشاره به موارد فوق، به لحاظ عملکردی، وضعیت شعبه را در سال جاری چنین ارزیابی کرد: از ابتدای سال تاکنون این شعبه 111 درصد از بودجه تعیین‌شده در بخش بیمه زندگی را محقق کرده است. در حقیقت، این شعبه در بیمه زندگی در صادره جدید و تمدیدی، رشد 64 درصدی را داشته و درمجموع در همه رشته‌ها حدود 45 درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل را تجربه کرده که خوشبختانه این رشد نسبت به متوسط رشد صنعت بیمه نیز بالاتر است.

او افزود: در موضوع خسارت نیز باید گفت که در حال حاضر نسبت خسارت کلی شعبه اردبیل 36 درصد است که نسبت به رقم سال گذشته کاهش 25 درصدی را شاهد هستیم. برای اصلاح ترکیب پرتفوی شعبه، در رشته شخص ثالث کاهش 12 درصدی در تعداد بیمه‌های صادره ثالث داشتیم و متقابلا این کاهش را با افزایش فروش بیمه عمر زندگی جبران نموده ایم و در حال حاضر قریب به 66 درصد ترکیب پرتفوی شعبه را بیمه های زندگی تشکیل میدهد.

مدیر استان اردبیل بیمه کارآفرین اعلام کرد: در 10 ماهه ابتدای سال جاری به‌اندازه کل پنج سال گذشته یعنی از ابتدای سال 1394 تا پایان سال 1399 فروش بیمه زندگی جدید داشتیم. در میانگین حق بیمه صادره عمر نیز توفیقات ویژه ای حاصل شده است. تمرکز شبکه فروش شعبه بر روی صدور بیمه نامه با پوشش های کامل و صدور بیمه نامه باکیفیت بوده است. در مجموع میانگین حق بیمه های جدید عمر به‌صورت میانگین افزایش چهار برابری داشته است. مثلاً در حال حاضر صدور بیمه‌نامه‌های بالای 20 میلیون تومانی را زیاد شاهد هستیم.

او در خصوص اقدامات عملیاتی شعبه اردبیل گفت: در سال جاری در سطح استان و شهرستان آستارا شش مرکز تخصصی بیمه های زندگی و یک مرکز تخصصی بیمه درمان افتتاح کردیم تا بتوانیم تیم سازی و نیز افزایش شبکه فروش را بصورت هدفمند اجرا نموده و همچنین روند فروش بیمه‌نامه‌ها را سرعت ببخشیم. از اقدامات مهم دیگر نحوه انجام آزمایش و پیاده سازی نظام غربالگری بیمه های زندگی بود. درگذشته برای انجام آزمایش و چکاپ برای بیمه نامه های با حق بیمه‌های بالا، با سه مرکز درمانی مختلف قرارداد بسته شده بود به‌عنوان نمونه درگذشته بیمه‌گذار باید برای صدور بیمه عمر خود و استفاده از بیمه‌نامه باید به چند جای مختلف مراجعه می‌کرد. اما در حال حاضر به‌صورت متمرکز غربالگری با اعزام پزشک و نمونه بردار به محل زندگی و کار بیمه گذاران در یک مرحله نهایی میشود. در حوزه فروش نیز اغلب نمایندگان را به سمت تیم سازی سوق داده و آموزش‌های لازم جهت تیم سازی بصورت منظم و مدون در حال انجام است. جشنواره‌های داخلی شعبه نیز بصورت ماهانه در حال اجرا می باشد که ارائه آمار و اطلاعات جشنوراه‌ ماهانه انگیزه خوبی به شبکه فروش داده است. همچنین دوره های آموزشی فنی، بازاریابی نیز به‌صورت منظم و با برنامه‌ریزی‌های دقیق در حوزه های مختلف شرایط و مقررات بیمه نامه، تکنیک های فروش، بازاریابی، متقاعد سازی، نهایی سازی فروش و موارد انگیزشی و غیره انجام می گردد. در بخش تسهیل فرآیند صدور بیمه‌نامه نیز موضوع تفویض اختیار به شبکه فروش اجرایی شده است و به همه نماینده ها اختیار صدور در رشته های مختلف بیمه ای داده شد. البته در حال حاضر، در کمیت شبکه فروش در حوزه تعداد نماینده ، مشاور و بازاریاب با مشکل مواجه هستیم که در تلاش هستیم تا با تمرکز بر افزایش تیم فروش و گسترش سازمان های فروش این حوزه را تقویت کرده و کمبودها جبران شود.

طالب‌زاده از اقدامات مهم شعبه اردبیل تقویت باشگاه مشتریان دانسته و افزود: در خصوص باشگاه مشتریان نیز جلسات آموزشی برگزار شده و همچنان آموزش های انفرادی به تک تک نمایندگان متقاضی ادامه دارد و در حال حاضر چیزی حدود 20 تا 25 درصد از فروش بیمه عمر از طریق باشگاه مشتریان انجام می‌شود.

او افزود: جهت مدیریت ریسک در رشته‌هایی مانند اتومبیل، آتش سوزی، مسئولیت و غیره کارهای زیادی برای کاهش ریسک انجام شد مثلاً برای بیمه های ثالث در انتخاب بیمه گذار و خودرو مورد بیمه ملاحظات خاصی اعمال می گردد و در رشته آتش سوزی نیز بازدیدهای اولیه با دقت انجام شده و آموزش‌های موردنیاز نیز به شبکه فروش ارائه می گردد. بر همین اساس از جذب بیمه‌های پر ریسک اجتناب شده و از این طریق مدیریت ریسک مناسبی در شعبه در حال انجام است.

طالب‌زاده مدیر شعبه استان اردبیل شرکت بیمه کارآفرین در خصوص پرداخت خسارت اظهار کرد: شرکت بیمه کارآفرین در کل کشور در بحث پرداخت خسارت به بیمه‌گذار در زمینه سرعت، عدالت و انصاف تلاش زیادی کرده است. در شعبه‌ اردبیل خسارت مالی اتومبیل چه ثالث و چه بدنه در همان روز مراجعه بررسی و نهایی می‌شود یعنی مراحل مختلف خسارت اعم از تشکیل پرونده، بازدید خسارت، تعیین میزان خسارت انجام و حتی در همان روز خسارت هم پرداخت می‌شود. یعنی یک‌روزه کار خسارت مالی انجام می‌شود. در پرونده جانی در رشته های مختلف اعم از بیمه عمر، ثالث و دیگر رشته‌ها با توجه به حدود اختیار کارها با فوریت بالا و بدون اتلاف وقت اقدام می‌شود و بعضا در صورت عدم همکاری زیاندیدگان در تکمیل مدارک بیمارستانی، کارشناسان شعبه راسا اقدام به جمع آوری مستندات خسارت می نمایند که نهایتا این کار سبب واکنش مثبت شهروندان شده است. اتفاقی که اخیراً افتاده بود اینکه شخصی در یکی از شهرهای جنوبی استان به دلیل تصادف مشمول دریافت خسارت تعدد دیه شده و زیاندیده خانم به دلیل شدت آسیب وارده در تصادف و نیز بی‌کس بودن و فاصله زیاد از مرکز استان توانایی جمع آوری و ارائه اسناد لازم به شرکت را نداشت اما از سوی شعبه کارشناس شرکت به شهرستان اعزام و شخصا نسبت به جمع آوری و تکمیل پرونده بیمارستانی و انتظامی اقدام نموده تا خسارت 25 میلیارد ریالی وی با سرعت واریز شود. در این شعبه هیچ خسارت سنواتی وجود ندارد که رای صادر شده باشد ولیکن پرداخت نشده باشد. همه این اقدامات در نهایت سبب خوشنامی و اعتلای برند بیمه کارآفرین شده است.

382033