بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که براین اساس نرخ رسمی ۲۰ ارز کاهش و نرخ رسمی ۲۱ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ رسمی پنج ارز ثابت ماند.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 341.0 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
در پی انتشار گزارش بخش خبری 20:30 پیرامون تعطیلی یک کارخانه نان‌صنعتی صورت گرفت؛

دستور صریح مدیرعامل بانک سپه برای پیگیری سریع و حل مشکل واحد تولیدی در گیلان

در پی انتشار گزارش شب گذشته در بخش خبری 20:30 شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران پیرامون تعطیلی یک کارخانه نان‌صنعتی در استان گیلان، آیت اله ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه دستور پیگیری و حل سریع مشکل این واحد تولیدی را به بخش‌های ذی‌ربط بانک صادر کرد.
گردهمایی بزرگ کارگزاری حافظ، مهم‌ترین رویداد کمپین حافظ تا حافظ است که در سالروز تولد کارگزاری حافظ روز سه‌شنبه 11 آبان با حضور کارشناسان، مدیران، سهامداران، مشتریان و سایر ذی نفعان کارگزاری حافظ و همچنین مهمانان دعوت شده به صورت زنده از صفحه اینستاگرام و کانال آپارات این کارگزاری با اجرای آرش سروری، برگزار می‌شود.
نماینده شبکه فروش شعبه آیت الله کاشانی شرکت بیمه رازی، اقدامات جباری در زمینه ارائه خدمات به نمایندگان را ارزشمند توصیف کرد و گفت: در راستای اجرای هرچه بهتر چرخش‌های استراتژیک نیاز است تا اختیارات بیشتری در اختیار نمایندگان قرار گیرد.
شعب بانک کشاورزی از ابتدای سال 1400 تا پایان مهرماه، بیش از 275 هزار و 264 میلیارد ریال تسهیلات صنایع وابسته و خدمات کشاورزی به متقاضیان پرداخت کردند که نسبت به مقطع مشابه سال گذشته بیش از 71 درصد رشد داشته است.
معاون اعتباری و بین‌الملل پست‌ بانک‌ ایران خبر داد:

افزایش سقف اعتباری کارت خرید تا سقف 2 میلیارد ریال

سیدعلی‌اصغر جلیلی‌نیا معاون اعتباری و بین‌الملل پست‌بانک‌ایران در گفتگویی از افزایش سقف کارت اعتباری بر پایه عقد مرابحه تا مبلغ 2میلیارد ریال در راستای ایجاد تسهیلات بیشتر برای مشتریان و آحاد مردم خبر داد.
میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به پایان سال گذشته معادل ۱۴.۳ و ۱۶.۵ درصد افزایش یافته است.
رئیس‌کل بیمه‌مرکزی، با بیان اینکه شرکت بیمه تجارت‌نو رشد خوبی در تمام شاخص ‌های صنعت بیمه دارد، اظهار داشت: مدیریت این شرکت بیمه ای قول دادتا سال 1400 در حوزه تحول دیجیتال اقدامات قابل توجهی را در صنعت بیمه عملیاتی کند که امروز بهره‌برداری از اپلیکیشنن بنو نشان داد این شرکت توانسته تحول خوبی در این حوزه انجام دهد.
تمامی زنان 18 تا 50 سال سراسر کشور می‌توانند از حمایت‌های مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بهره‌مند شوند. برخورداری از این حمایت‌ها نیازمند تأهل و سابقه بیمه‌پردازی نیست.
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید.
رئیس کل بیمه مرکزی در آیین رونمایی از اپلیکیشن بنو:

سرمایه انسانی چابک و مجهز به فن آوری روز زمینه ساز رشد صنعت بیمه است

شتابدهنده ها و اپلیکیشن ها، رقیب شبکه فروش نیستند و تمامی کارگزاران و نمایندگان بیمه باید خود را به ابزارهای نوین و فناوری های روز مجهز کنند.
نگاهی به چند شاخص کلیدی عملکردی بانک دی و مقایسه آن ها با سالهای پیشین نشان می دهد که همزمان با توسعه خدمات به مشتریان و نیز ارائه راهکارهای تازه برای حل مشکلات ساختاری، دستاوردهای قابل توجهی در این نهاد مالی محقق شده است.
در اطلاعیه ای از سوی دبیرخانه پنجمین همایش بیمه و رسانه:

آخرین فرصت برای شرکت بیمه نویسان در جشنواره اعلام شد

در پی استقبال بیمه نویسان از پنجمین جشنواره "بیمه و رسانه" و وجود برخی موانع برای انتخاب و ارسال آثار در بازه زمانی اعلام شده، دبیرخانه این همایش اعلام کرد که آثار واصل شده تا بیستم آبان مورد ارزیابی و داوری قرار خواهد گرفت‌.