رشد ٨۶ درصدی هزینه ها در ۶ ماه اول سال گذشته و امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در 6 ماهه اول امسال در مقایسه با 6 ماه اول سال گذشته از نظر بار مراجعات تنها 3 درصد ولی از نظر هزینه 86 درصد رشد داشته‌ایم، به طوری که 42 میلیارد هزینه در 6 ماهه اول سال گذشته به بیش از 78 میلیارد تومان در 6 ماهه اول سال جاری رسید که بخش قابل توجهی از این هزینه برای بیماران مبتلا به کرونا بوده است.
تصویر رشد ٨۶ درصدی هزینه ها در ۶ ماه اول سال گذشته و امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، پرویز رمضانی مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر در دوره آموزشی روابط عمومی، تحقیق و ارزشیابی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت ایران در اجرای برنامه‌های خود به ویژه برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک در سطح کشور موفقیت بسیار خوبی را کسب کرد. این موفقیت قطعا حاصل تلاش های همکارانمان در کل کشور و نقش بی بدیل روابط عمومی در استان‌ها و مدیریت و درایت مدیران ستاد سازمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 41 درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت هستند، ادامه داد: جمعیت استان بوشهر یک میلیون و 200 هزارنفر و جمعیت بیمه شدگان حدود 490 هزار نفر است به طوری که 80 درصد جمعیت تحت پوشش مربوط به صندوق بیمه رایگان یعنی صندوق روستایی و بیمه سلامت همگانی است.

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: سازمان از بدو تاسیس در دهه 70 برنامه های متنوعی برای پوشش بیمه ای در سطح کشور داشته و برای تکمیل پوشش بیمه ای تلاش بسیاری کرده است. با این حال طبق برآوردی که شده حدود 10 درصد از جمعیت کشور فاقد بیمه هستند که با توجه به تفاهم نامه سازمان در قالب طرح توسعه و تحول اجتماع محور در محلات کم برخوردار خوشبین هستیم که حداقل بخش محروم و آسیب پذیر جامعه که امکان پوشش بیمه‌ای ندارند، بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی افزود: بیش از 90 درصد موسسات تشخیصی و درمانی یعنی 480 موسسه، طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران هستند.

رمضانی با بیان اینکه در دو سال اخیر با توجه به شیوع بیماری کرونا شاهد اتفاقات بسیاری در میزان بار مراجعه و هزینه ها بودیم، گفت: در 6 ماهه اول امسال در مقایسه با 6 ماه اول سال گذشته از نظر بار مراجعات تنها 3 درصد ولی از نظر هزینه 86 درصد رشد داشته‌ایم به طوری که 42 میلیارد هزینه در 6 ماهه اول سال گذشته به بیش از 78 میلیارد تومان در 6 ماهه اول سال جاری رسید که بخش قابل توجهی از این هزینه برای بیماران مبتلا به کرونا بوده است.

وی ادامه داد: در 6 ماهه اول سال گذشته برای بیماران کرونایی 6 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شد که این رقم در شش ماه اول سال جاری بالغ بر 29 میلیارد تومان شده است. سال گذشته 16 درصد هزینه ها مربوط به بیماران کرونایی بود و امسال حدود 37 درصد هزینه ها مربوط به بیماران کرونایی بود که بخش عمده ای از این هزینه ها یعنی بیش از 13 میلیارد و 400 میلیون تومان مربوط به داروی رمدسیور بوده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر در خصوص نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک نیز گفت: استان بوشهر اولین استان بعد از استان پایلوت یعنی استان کرمان بود که این طرح را آغاز کرد.در دی ماه سال گذشته 11 درصد نسخ به صورت تمام الکترونیک بود ولی در دی ماه امسال این میزان به 99.5 درصد رسید. تعداد کل نسخ الکترونیک در آذر و دی ماه سال قبل حدود 3 هزار و 500 نسخه بود که این رقم در آذر و دی ماه امسال بالغ بر 34 هزار نسخه شده است.

رمضانی در خصوص تاثیر نسخ الکترونیک در میزان بار مراجعه بیمه‌شدگان به مراکز درمانی بیان کرد: در آذر و دی ماه سال گذشته که هم نسخه کاغذی و الکترونیکی صادر می‌شد، در مجموع 21 و 31 هزار نسخه پذیرش شد و در آذر و دی ماه امسال که صرفا نسخه الکترونیک پذیرش شد، این آمار رشد داشته است و نشان می‌دهد که این برنامه تاثیر منفی بر مراجعه و خدمت دهی به بیمه شدگان نداشته است.

382051