بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

یک کارشناس امور بانکی گفت: موضوع مهم‌ترآن است که دست واسطه ها نسبت به بحث تولید تا مصرف در این حوزه قطع و توزیع رانت حذف می شود زیرا وقتی قرار باشد یک زنجیره تولید به صورت کامل تامین مالی شود و سرمایه در گردش مورد نیاز آن به تامین درآید، توزیع رانت کاهش پیدا می کند.
تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ده ماهه ابتدای سال 1400 به بخش‌های اقتصادی مبلغ 22 هزار و 964 هزار میلیارد ریال (22،946/1 هزار میلیارد ریال) است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ هشت هزار و 552 هزار میلیارد ریال (8،552/2 هزار میلیارد ریال) معادل 59/4 درصد افزایش داشته است.
با تصویب هیات وزیران، ارائه دهنده‌گان خدمات پژوهشی( تحقیقاتی و فناوری) و آموزشی مدارس، مراکز فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی فناوری و سایر مراکز، موسسات و اشخاص حقیقی دارای مجوز از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.
مدیر کل دفتر ارزیابی، عملکرد، بازرسی شکایات سازمان بیمه سلامت ایران، اهم مسائل مورد تاکید در نشست مشترک، لزوم هماهنگی و تعامل کاری در پیشبرد اهداف مشترک حوزه سلامت و بیمه سلامت و تبیین و شناساندن وظایف دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران را تشریح کرد.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۷ واحد پولی افزایش و قیمت ۳۲ ارز کاهش یافت، نرخ ۷ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
رئیس هیات مدیره بانک ملی تاکید کرد:

لزوم خدمت رسانی حداکثری به مشتریان تا پایان سال

رئیس و عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در جریان بازدید از شعبه سعدی بر لزوم تلاش حداکثری برای تحقق اهداف بانک طی مدت باقی مانده از سال تاکید کردند.
صیدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با هلدینگ «آزادگان» عنوان کرد:

خدمت به زنجیره تولید، افتخار بانک صادرات ایران است

​تفاهم‌نامه توسعه همکاری بانک صادرات ایران با شرکت اقتصادی و خودکفایی «آزادگان» در نشستی با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت‌‌مدیره و مدیران ارشد بانک و همچنین مدیرعامل و مدیران شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی مینو در قالب تسهیلات، تعهدات و ظرفیت‌های شرکت‌های ابزاری زیرمجموعه بانک صادرات ایران امضا شد.
بانک سامان با هدف جلب رضایت مشتریان از رسیدگی به شکایت آنان، به سه نفر از مشتریانی که در نظرسنجی، سنجش میزان رضایت شرکت کرده بودند، هدیه داد.
اداره کل مهندسی و املاک بانک ملی ایران با هدف مشارکت فعال در حل معضلات زیست محیطی کشور و نیز کمک به حرکت کشور به سوی توسعه پایدار، نیروگاه خورشیدی 250 کیلوواتی را در محوطه ادارات مرکزی این بانک احداث می کند.
نرخ دلار امروز در صرافی‌های بانکی با ۱۳۲ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه، ۲۱ بهمن‌ماه)، با قیمت ۲۵ هزار و ۳۱۷ تومان معامله شد.
میانگین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید.
مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه تجارت‌ نو از کشف دست کم 5 میلیارد ریال خسارت تقلبی در حوزه خسارت‌های بیمه اتومبیل و جلوگیری از پرداخت این خسارت به متقلبان توسط این شرکت خبر داد.