پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در یزد محدود است

رستگاری، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد گفت: پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در استان یزد محدود است.
تصویر پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در یزد محدود است

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدمحمد رستگاری با اشاره به اینکه بیشترین ضریب پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان مربوط به شهرهای مروست، هرات، شاهدیه، اشکذر و ندوشن است، از انجام نشدن فعالیتهای قابل توجه در سایر شهرهای استان در این زمینه خبر داد.

وی با بیان اینکه پوشش این بیمه در برخی از شهرستان ها از جمله تفت، اردکان، بهاباد از اهمیت بسزایی برخوردار است، بر ضرورت اطلاع رسانی و فرهنگسازی در این زمینه تاکید کرد.

رستگاری ادامه داد: پرداختن به این مهم به ویژه در شهرهای تفت، احمدآباد، عقدا، بهاباد و زارچ نیازمند اطلاع رسانی بیشتر برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد واجد شرایط است که باید در دستور کار شهرداران، اعضای شورای شهر و سایر دلسوزان و فعالان اجتماعی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد گفت: هرچند با توجه به عنوان صندوق، اینگونه برداشت می شود که این صندوق بیمه اجتماعی، تنها روستائیان، عشایر و کشاورزان را پوشش می دهد ولی نکته حائز اهمیت این است که تمامی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت اعم از مرد و زن که مشمول سایر صندوق‌های بیمه اجتماعی نباشند، نیز می توانند با بیمه پردازی دراین صندوق از انواع تعهدات آن بهره مند شوند.

وی، از جمله این تعهدات را دریافت مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی کلی، مستمری بازماندگان، نقل و انتقال سوابق بیمه ای و ... نام و گفت: حق بیمه در این صندوق ۱۵ درصد است که بر اساس سطوح درآمدی انتخابی متقاضیان تعیین می شود و پنج درصد توسط بیمه شده و ۱۰ درصد توسط دولت پرداخت می شود.

به گفته رستگاری، در سال جاری سهم بیمه شدگان ماهانه بین حداقل ۵۰ تا حداکثر ۱۳۳ هزار تومان است.

404941

مطالب مرتبط