بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

کتر بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران از پرداخت ۳۰۲ فقره تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به متقاضیانی که از این بانک حقوق دریافت می‌کنند خبر داد و گفت: در پی دستور رئیس جمهوری و ابلاغ وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر لزوم پرداخت تسهیلات بدون ضامن به مشتریان معتبر که شرایط لازم را نیز داشته باشند، پست بانک ایران پرداخت این تسهیلات را از هفتم بهمن ماه در شعب سراسر کشور آغاز کرده است.
در راستای برگزاری مسابقات ورزشی صنعت بیمه در ایام دهه فجر، در قالب صعود به ارتفاعات منطقه درکه، روز پنج‌شنبه چهاردهم بهمن‌ماه 1400، اعضای تیم کوهنوردی بیمه ملت به همراه کوهنوردان سایر شرکت‌های بیمه برنامه صعود به پناهگاه پلنگ‌چال را با موفقیت برگزار کردند.
۱۵ نفر از روسای شعب پست بانک ایران در دوازدهمین دوره گردهمایی روسای موفق شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور که با عنوان «آموزش و توسعه منابع انسانی شعب» صبح روز پنجشنبه ۱۴ بهمن‌ماه به صورت مجازی برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفتند.
در واکنش به لغو تحریم ها:

سکه 550 هزار تومان سقوط کرد

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: از روز گذشته تا به امروز قیمت سکه تا ۵۵٠ هزار تومان و هر گرم طلا تا ۴۵ هزار تومان کاهش پیدا کرده است و این واکنش بازار طلا به رفع برخی از تحریم‌های هسته‌ای بوده است.
تفاهم‌نامه همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و شرکت فروشگاه زنجیره‌ای رفاه امضا شد که هدف آن اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای تامین بخشی از بهای کالا و خدمات متقاضیان خرید در قالب طرح حمایت از کالای ایرانی(کالا کارت) است.
بانک آینده، در کنار فعالیت مستمر خود در زمینه توسعه خدمات و محصولات جدید و ایجاد تنوع در آن و به‌منظور تقویت و ارتقاء مستمر در ارتباط و تعامل ارزش‌آفرین با مشتریان عزیز، اقدام به تحولی جدید در «باشگاه مشتریان بانک آینده» نموده است.
مدیر عامل بانک رسالت با تکذیب استعفای هزار نفر از نیروهای بانک رسالت به دلیل پایین بودن حقوق‌ها گفت: از وقتی بانک رسالت دیجیتال شده نیروها تبدیل وضعیت شده اند و به جای کارهای خدماتی به فعالیت‌های اجتماعی مانند فرهنگ سازی برای قرض الحسنه یا رهیاری مشاغل خرد که با تسهیلات قرض الحسنه کارآفرینی می‌کنند، روی آورده اند.
پلتفرم بانکداری باز سنباد با ارائه سرویس‌های انتقال وجه داخلی، ساتنا و پایا و گزارش‌گیری صورت‌حساب، ساتنا و پایا در بانک‌های پارسیان و سینا به‌صورت رسمی فعالیت عملیاتی خود را آغاز کرد. سنباد، هم اکنون آماده ارائه سرویس بانکداری باز به کسب‌وکارها است.
بانک پاسارگاد از زمان شیوع ویروس کووید19، اقدامات متنوع و قابل‌توجهی را در راستای مقابله با عواقب بیماری کرونا و حفظ سلامتی هم‌وطنان عزیزمان انجام داده است. توسعه خدمات آنلاین و تغییر شرایط برخی خدمات بانکی با توجه به ضرورت کاهش ترددهای شهری، مناسب‌سازی شعبه‌های بانک با هدف رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، اطلاع‌ رسانی و تولید محتوا به ‌‎منظور ترویج بانکداری‌ الکترونیک و آموزش پروتکل‌های شرایط پاندمی، تسهیل شرایط دریافت مطالبات کسب‌ وکارها، ارائه تسهیلات مصوب برای مشاغل آسیب‌دیده و اهدای تجهیزات تشخیصی و ایمنی به مراکز درمانی کشور از جمله این موارد است که در ادامه با برخی از آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.
معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک پارسیان در بازدید از شرکت الکتروژن گفت : برنامه‌ها و سیاست‌های این بانک در راستای کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی و تحقق شعار سال تدوین‌شده است .
همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر ،به همت بانک کشاورزی و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این بانک ، مدرسه شش کلاسه «شهدای بانک کشاورزی» در روستای بنجو بخش دلوار شهرستان تنگستان استان بوشهر به بهره برداری رسید.