بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بیمه تعاون در ماه‌های اخیر شرایط مطلوبی را به لحاظ مالی رقم‌زده است. این شرکت توانست علاوه برافزایش حق بیمه تولیدی ۲۵ درصد به‌طور ماهانه، بهبود نسب‌های خسارت، افزایش موجودی نقد، جمع حقوق مالکانه شرکت را که داده بنیادی برای تحلیل‌گران است را افزایش دهد.
بانک مرکزی امروز، چهارشنبه (۲۳ شهریور)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۸ ارز افزایش و نرخ ۲۸ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که راه توسعه کشور از مسیر بانک‌ها می‌گذرد، گفت: بانک نباید بنگاه‌داری کند، بلکه باید حامی بنگاه‌های اقتصادی برای کمک به پیشرفت کشور باشد.
مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که همه ما مسئولیم که به قانون پایبند باشیم، گفت: بانک مرکزی باید سپرده قانونی بانک‌هایی که به تامین مالی نهضت ملی مسکن وارد نشده و به قانون عمل نکرده‌اند را افزایش دهد.
سرپرست بانک توسعه تعاون برمدیریت هوشمند مصارف و تسهیلات تاکید کرد و گفت: ابزارهای تامین مالی نوین همچون اوراق گام وال سی ریالی در اولویت شعب قرار گیرند.
احمد صفرزاده معاون فنی بیمه ایران اعلام کرد: جشنواره تخفیفات بیمه ایران که به مناسبت هفته دولت به اجرا گذاشته شده بود, با توجه به استقبال مردم عزیز و بیمه گزاران گرامی، تا پایان شهریور مـاه ۱۴۰۱ ادامه دارد.
دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگاران خبر از رشد ۴۰ درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۱ و هدف‌گذاری این بانک برای جذب ۵۰ میلیون مشتری داد.