مهم ترین رویدادهای خبری کشور در هفت روز گذشته؛

اقتدار و موفقیت در سایه سلامت همگانی

در هفت روز گذشته، اتفاق‌های زیادی در کشورمان رخ داده است. خبرهای شاد و غمگین، تلخ و شیرین؛ اما آن چه ورای همه تیترها به بیرون درز می کند نشانه های موفقیت و شادی است که روز به روز بیشتر می شود. از برد یزدانی گرفته تا ثبات نسبی بازارها و واکسیناسیون همگانی و مانور فاتحان که نشان داد خوابی پوچ است نگاه چپ به مرزهای ایران.
تصویر اقتدار و موفقیت در سایه سلامت همگانی

به گزارش سایت خبری پرسون، ایران این روزها به سختی در تلاش است که روزهای ثبات را به کشورمان برگرداند تا هموطنانمان در رفاه بیشتری قرار داشته باشند. اما هیچ چیزی مانع از آن نخواهد شد که اقتدارمان را فراموش کرده و دست روی دست بگذاریم.

اقتدار ملی

توهین برخی از مسئولین کشور آذربایجان به ایران، از خبرهای داغ و دنبال شده هفته گذشته بوده است.

بسیاری از کارشناسان مام میهن را بالاتر از مام ژنتیکی و خونی هر فردی می دانند. سرزمین آنچنان ریشه در آمال، اعتقادات، ابعاد فرهنگی واجتماعی و تاریخی ما دارد که کمتر کسی را می توان یافت که چشم تنگ دشمنان خاکش را بتواند تحمل نماید و یا برایش دنبال بهانه باشد.

ایران از نظر قدرت نظامی در جایگاه 16 جهان قرار دارد و در مقایسه با کشور آذربایجان، که تکه ای جدا شده از خاک مادر اصلی اش ایران است در رتبه 63 دنیا قرار دارد. پس به راحتی می توان دریافت ایران قدرت بازدارندگی اش به چه اندازه می باشد. اما با تمام این قدرت، ایران همیشه از سر دوستی و همکاری و تعامل با دیگر کشورها به جز اشغالگر سرزمین قدس، اسرائیل؛ مراوده داشته و دارد. باید بدانیم که درجریان مانوری که ایران در مرزهای شمالی خود به تنهایی برگزار کرد در مقابل آذربایجان با کمک گرجستان و ترکیه مانوری را در نشان دادن قدرتش به تماشا کشاند اما هر دو کشور می دانستند که عقبه تاریخی و فرهنگیشان آنقدر محکم است که باید راه تعامل و همکاری را در پیش گیرند. حال باید منتظر نشست و دید که کشورآذربایجان دوباره در دام وسوسه های اسرائیل غاصب می افتد و همسایگان خود را می آزارد یا خیر؟!

فتحعلی اویسی درگذشت

درگذشت این بازیگر سرشناس کشورمان که کارهای طنز به یادماندنی از او به نام های کمربندها را ببندیم، بدون شرح و ... به جا مانده است. 10 مهر بود که رسانه ها خبر از به کما رفتن این بازیگر دوست داشتنی دادند و سه روز بعد در 13 مهر، به علت سکته مغزی درگذشت.

درگذشت او سبب یادآوری دوباره او شد. مدت ها بی خبری از وی با بیماری و درگذشتش در رسانه ها بر تیتر نشست. او یادآور شبهای طنز برنامه های تلویزیونی دهه 70 و 80 بود. طنزی با صدای مخملی او، که از نقش های جدی و منفی به یکباره با نقش های طنز در دل مخاطبانش لانه کرد و با مرگش دوباره خودش و آثارش را بر یادها فرستاد.

یزدانی قهرمان

از دیگر تیترهای دوستداشتنی هفت روز گذشته کشورمان، برد حسن یزدانی بود که در مسابقات جهانی کشتی با گرفتن مدال طلا، دل مخاطبانش را شادمانی ویژه ای بخشید.

در این دوره از مسابقات او که بعد از 4 بار مغلوب شدن از تیلور، بالاخره اورا شکست داد با پیروزی و غروری مضاعف به وطنش بازگشت. پیروزی او خیابانهای ایران را مملو از نور و صدا کرد. چراغ هایی که پر نوربودند و بوق هایی که دلیل زدنشان پیروزی این مرد کشتی کشورمان بود.

دنیای بدون اینستاگرام!

هفته گذشته، برای ساعتهایی اینستاگرام، واتس آپ و فیس بوک قطع شدند. بسیاری از مخاطبان این شبکه ها آن چنان مشغول وارسی گوشی های هوشمند خود و پرسیدن علت قطع از دوستان و آشنایان خود شدند. آن چنان که گویی این اپ ها از روز ازل برقرار بودند و قطع شدن و نبودنشان یک روزی حتمی است.

اما این اتفاق نشان داد که به چه اندازه مخاطبان این برنامه ها، معتاد این شبکه های اجتماعی هستند و بدون آنها زندگی برایشان پوچ و بی معنی می شود.

رپر معروف تبرئه شد

آزادی حمید صفت از رپرهای سرشناس کشورمان که به جرم قتل پدرخوانده اش در زندان به سر می برد دل بسیاری از هوادارانش را شاد کرد.

وی که دو بار به این جرم، مدتها در زندان به سر برده است؛ بعد از آزادی دفعه اول، با شکایت فرزندان متوفی دوباره به همین جرم دادگاهی و زندانی شد که ترس اعدام شدن وی بسیاری از اهالی موسیقی ومخصوصا رپ فارسی را به درد کشاند. هفته کذشته خبرتبرئه و آزادی او یکی از خبرهای داغ رسانه های داغ کشورمانبوده است.

کرونا و واکسیناسیون

از خبرهای خوش این روزهای کشور، واکسناسیون منسجم همه اقشار جامعه و روند نزولی فوت شدگان کروناست. دغدغه واکسیناسیون دانش آموزان زیر 12 سال هنوز در کش وقوس نظرات کارشناسی است. اما در بعدی دیگر همه یا واکسن زده اند و یا در حال واکسن زدن هستند.

شایعه بیماری زا بودن واکسیناسیون کرونا، یکی از دیگر دغدغه های مسئولان حوزه بهداشت کشورمان شده است. افرادی که به دلایل واهی واکسن نزده اند و به راحتی در جامعه تردد می کنند.

عده ای که خیال می کنند بدون واکسیناسیون راحت تر و سالم تر از پس کرونا بر می آیند.

با نگاهی به آمارهای رو به رشد واکسیناسیون در کشورمان، می توان امید داشت در یکی دوماه آینده بسیاری از مراکز آموزشی بزرگ و از جمله مدارس کشورمان، بازگشایی گردند.

364250