با توجه به تعطیلی پی در پی مدارس؛

تغییر زمان آغاز سال تحصیلی و شروع ساعات آموزش در مدارس

وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح جدیدی که بر مبنای آن شروع سال تحصیلی و زمان آموزش مطابق اقلیم‌های متفاوت آب و هوایی کشور تنظیم می‌شود، توضیحاتی ارائه داد.
تصویر تغییر زمان آغاز سال تحصیلی و شروع ساعات آموزش در مدارس

به گزارش سایت خبری پرسون، یوسف نوری در خصوص طرح وزارت آموزش و پرورش برای جبران یادگیری دانش آموزان، افزود: برای جبران یادگیری‌ها روشی باید برای دانش آموزان تهیه کنیم که هنوز نتیجه‌ای به جمع بندی نرسیده است.

وی، یکی از راه‌های وزارت آموزش و پرورش برای جبران کسر یادگیری را مدرسه مجازی دانست و گفت: مدرسه مجازی پس از ثبت مجوزهای لازم می‌تواند فعال شود. محدودیت‌هایی داریم برای مثال تقویم زمانی آموزش یکی از این محدودیت‌هاست که از اول مهر تا پایان شهریور است. به هر حال همه دانش آموزان نمی‌توانند در تابستان در مدارس حضور داشته باشند همان اقدامی که در تابستان سال گذشته انجام دادیم مشابه این روش‌ها در حال بررسی است تا برای ابتدای سال آینده تحصیلی یک برنامه به صورت کامل معرفی شود.

نوری با اشاره به سامانه برپا، افزود: خیرین و گروه‌های جهادی هم در سامانه‌ای به نام سامانه برپا حضور دارند که می‌تواند جزئی از این برنامه جبران یادگیری دانش آموزان باشد. دایر شدن کلاس در روزهای پنج شنبه یا تعطیلات نوروز مطرح است. تعطیلی روزهای عید نوروز بار فرهنگی دارد و نمی‌توان مدارس را تعطیل کرد اما باید به گونه‌ای باشد که زمینه‌های فرهنگی را هم رعایت کنیم.

وی در خصوص تغییر زمان سال تحصیلی گفت: طرحی را مجلس آورد؛ ما در شورای انقلاب فرهنگی نظر نهایی را دادیم؛ در این طرح زمان آموزش و سال تحصیلی بر اساس ساعات مناطق مختلف تنظیم شود و دیگر محدودیت مهر تا شهریور را نداشته باشیم و در اقلیم‌های متفاوت زمان سال تحصیلی متفاوت باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

460525

نظرات شما ( 6 نظر )

آشوب |
سه شنبه 18 بهمن 140122:54
یکی جلو آقای وزیر رو بگیره/ سند ۲۰۳۰ رو نرم نرمک داره اجرا میکنه مگه ساعات مناطق چقد با هم فرق داره چرا میخوایید تجزیه طلبی رو آروم آروم انجام بدید الان تو کردستان گفتن تا آخر بهمن مدارس و ادارات ساعت ۹ شروع بشه خب تو استانهای دیگه هم میشه اینکار رو کرد دیگه چرا هماهنگی بین ساعات شروه کار هماهنگ نباشه؟!!!
محمد |
دوشنبه 17 بهمن 140122:05
با سلام ،کاش جناب وزیر آنقدر که به فکر زمان آموزش هست ،با چشمان باز مدارس کشور را میدید که مدرسه ها در چه وضعیتی هستند ،مدارسی که در آنها ففط محصل هست وکتاب و معلم ،ودیگر هیچ ،چرا که در این سالها هیچ گونه وسایل کمک آموزشی با توجه به کتابهای درسی داده نشده وبرای تدریس هر درس یا دانش آموز باید از جیب خود هزینه کند ویا معلم ففط در قالب حفظیات مطالب درسی را باید به محصل انتقال دهد ،آنهم با متوسط کلاسهای بالای ۳۵ نفر (حرف مفت وبیخود زدن آسان است)
ناراضی |
شنبه 15 بهمن 140102:58
یعنی چی ؟ جمع کنید این مسخره بازی هاتونو ،از بیکاری هر روز یک قانون وضع می کنید .بهتره در تربیت معلم هاتون کوشا باشید نه اینکه فشار جسمی و روحی به بچه های مردم وارد کنید .دیگه شورش و در آوردید
. |
دوشنبه 17 بهمن 140120:31
احسنت
همراه ناراضی87 |
پنج شنبه 13 بهمن 140115:03
اعتدال با کیفیت درسته نه افراط نه تفریط یعنی چی نوروز تعطیل نباشه؟؟! مثلا الان بار فرهنگی مثبت مدارس چیه؟! درصدی از اختشاشات نحس امسال از همین مدارستون بود بنظرم حضوری وغیرحضوری و تعطیل و... بزارید کنار معلمین شایسته ی هر شرایط و موثر تربیت کنید از هر لحاظ نه صرف شغل
کوروش |
شنبه 15 بهمن 140114:41
اعتراض نه اغتشاش واقعا هم بار مثبت نداشته مدرسه چون شما هنوز نمیدونی باید بنویسی اغتشاش نه اختشاش