آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

تاخیردر صدور احکام حقوق بازنشستگان؛

ایا دولت با بازنشستگان و معلمان بازی می کند؟

یادداشت/کمتر از یک روز دیگر به پایان هفته و البته پایان فروردین باقی است با این وجود از هیچ افزایش حقوقی و حتی صدور احکام مربوطه خبری نیست
ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ از روز یکشنبه آغاز شده است و تا ۲۲ خرداد ادامه خواهد داشت و طبق اعلام سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی قیمت کتاب درسی به طور میانگین ۲۵ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره روند آموزش هنرستانی‌ها و به ویژه دروس عملی و کارگاهی که با قرمز شدن وضعیت کرونا در بسیاری از مناطق تعطیل شده است، توضیحاتی ارائه کرد.
یکسال از رونمایی شبکه شاد می گذرد؛ شبکه ای که قرار بود تمام آموزش ها در بستر آن ادامه پیدا کند اما چالش های زیرساختی این شبکه آن را از استانداردهای یک پلت فرم آموزشی دور کرده است.
وزیر آموزش و پرورش، با بیان‌اینکه این وزارتخانه متقاضی اولویت فرهنگیان برای دریافت واکسن کرونا است، گفت: تصمیم‌گیری برای واکسیناسیون دانش‌آموزان در مدارس بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است.
ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به شیوه اینترنتی از امروز آغاز شد البته دانش‌آموزان ورودی به پایه‌های اول دبستان، هفتم و دهم باید از ۶ تیر ۱۴۰۰ اقدام کنند.
این روزها در فضای مجازی نامه‌ای دست به دست می‌شود که معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش به رئیس مرکز اطلاع‌رسانی این وزارتخانه نوشته و در آن از عدم امکان موارد اصلاحی کتاب‌های درسی خبر داده است.
سازمان سنجش خبرداد:

لغو آزمون‌های بین‌المللی زبان

آزمون‌های بین‌الملل و آزمون الکترونیکی زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo) در دوره ۱۵۹ به دلیل شرایط حاد کرونا لغو شدند.


وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش برای داشتن محیطی امن، شبکه شاد را تدوین کرد که از دستاورهای آن متصل کردن شبکه عظیم بزرگترین دستگاه آموزشی کشور و کاربران آن به یکدیگر برای تداوم آموزش است و هم اکنون شبکه شاد محیط امن و سالم و افراد با هویت‌های معلوم در این شبکه فعال هستند و تمام دروس و فعالیت‌های اخلاقی و قرآنی نیز در این شبکه پیش بینی شده است.
وزیر آموزش و پرورش در جمع معلمان یزدی؛

کرونا؛ راه های نوینی را در سیستم آموزشی خلق کرد

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش به اهمیت آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: کرونا در کنار همه اتفاقات تلخ ظرفیت های زیادی برای آموزش و پرورش گشوده و این شرایط راه های نوینی را در سیستم آموزشی خلق کرد.
معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۲ فروردین ماه

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت سفارش وخرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه آغاز می شود.

یادداشت/کسی نیست به مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یاد آور شود آموزش و پرورش که توان پرداخت حق التدریس های معلمین خود را که از سال گذشته تلمبار شده است، ندارد،  چطور می تواند بیاید و چنین ادعای بزرگی در رسانه ها مطرح کند.

معاون برنامه ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: حذفیات محتوای کتاب‌های درسی برای کنکور ۱۴۰۰ تحت تاثیر شیوع کرونا بوده و اعلام این حذفیات طبق روال هر ساله انجام شده است.