آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برنامه ما این است که معلمان و دانش آموزان از مرداد ماه واکسینه شوند تا قبل از بازگشایی مدارس، فرصت کافی برای تزریق دز دوم واکسن داشته باشیم.
فرماندار رشت با اشاره به برگزاری حضوری امتحانات پایه های نهم و دوازدهم طبق مصوبه ستاد ملی کرونا گفت: این اطمینان خاطر به خانواده ها و دانش آموزان داده میشود که کلیه امتحانات با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برگزار خواهند شد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و پایش کیفیت آموزشی با بیان اینکه اگر دانش آموزی در پایه نهم کرونا دارد اشکالی ندارد و می‌تواند در امتحان شرکت نکند، گفت: یک آزمون جبرانی در اواخر تیر و اوایل مرداد داریم که این فرد می‌تواند در همان آزمون شرکت کند، اگر نتوانست می‌تواند در آزمون شهریور شرکت کند. این در حالی است که اگر گواهی داشته باشد که در خرداد کرونا داشته است، نمره اش در بخش امتحانات خرداد ثبت می‌شود.
مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش، «دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در حوزه‌ها و کانون‌های برگزاری امتحانات» را به ادارات کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.
فلاحی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

مقایسه آموزش مجازی و امتحان حضوری اشتباه است

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی کشور وزارت آموزش و پرورش تصمیم گیرنده مسائل مربوط به خود نیز نیست. در وضعیت اضطراری اختیارات با ستاد ملی مقابله با کروناست. چنانچه در سال گذشته 15 شهریور از سوی وزیر آموزش و پرورش، زمان بازگشایی مدارش اعلام شد؛ اما در عمل کلاس‌های درس مجازی برگزار شد.
گروهی از فرهنگیان "کارنامه سبز"ی با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار استخدام خود شدند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بر لزوم توجه به شرایط سال تحصیلی ۱۴۰۰ تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه هنوز وضعیت ویروس منحوس کرونا، مشخص نیست، سال تحصیلی ۱۴۰۰ هنوز وضعیت مشخصی ندارد، اما قطعاً ما باید برای این بخش خود را آماده کنیم.
سوال از وزیر آموزش و پروش، گزارش کمیسیون آموزش دربارت تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۱۳۹۱ و بررسی وضعیت صنعت استخراج رمز ارزهای جهان روا و مبادلات داخلی آن در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد.
نیک نژاد در گفت‌و‌گو با پرسون؛

اجبار به استفاده از شبکه شاد باید حذف شود

یک کارشناس حوزه آموزش و پرورش گفت: باید در دوران تابستان زمینه برای آموزش معلمان فراهم شود و از آزمون و خطا جلوگیری شود. ضمن این که سنگ اندازی‌هایی نظیر اجبار به استفاده از شبکه شاد باید رفع شود.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از به تعویق افتادن آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این آزمون در تاریخ ۶ تا ۸ مرداد ماه برگزار خواهد شد.
معترضان می گویند منطقی و عادلانه نیست که «مجازی» درس داد ولی «حضوری» آزمون گرفت. مضاف بر آن. والدین هم نگران ابتلا به کرونا در جلسۀ امتحان اند. نتیجۀ آزمون در این دو پایه اما مبنای ارتقا به دورۀ بعد و صدور مدرک نهایی است.
سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: امتحان پایه نهم و دوازدهم به دلیل اینکه برای دانش‌آموزان سرنوشت‌ساز است؛ صرف نظراز اینکه زمانش کی باشد، تصمیم گرفته شد که حتما باید حضوری باشد. سایر پایه‌ها امتحانات‌شان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.
در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی انجام شد؛

تقدیر دولت از کارگران و معلمان کشور

در جلسه هیأت دولت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، سازمان برنامه و بودجه کشور گزارشی از عملکرد بودجه سال ۱۳۹۹ و عملکرد اقتصاد در این زمینه به هیأت وزیران ارایه داد.
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به معیشت معلمان گفت: لایحه رتبه بندی فرهنگیان در حال حاضر در کمیسیون آموزش مجلس مطرح است و امیدواریم با دریافت نظرات فرهنگیان این لایحه به خوبی چکش کاری شود و در سال جاری تعیین تکلیف شود.
باید امسال را همان‌گونه که قدرشناسانه سپاسگزار کادر بهداشت و درمان بودیم مهربانانه و مشفقانه و همدلانه روز معلم را به همه معلمان این سرزمین تبریک بگوییم و قدردان زحمت‌های آنان باشیم و از مسوولان بخواهیم که حداقل امسال از تعارف و شعار و وعده پرهیز کنند و برای معلمان و معلمی کارهای شایسته انجام دهند و قدم‌های بایسته‌ای بردارند.