محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

استاندار مازندران با عنوان اینکه کارکرد تالاب‌ها در این استان با اقتصاد ، معیشت و زندگی اجتماعی مردم گره خورده است، اظهار داشت: حفاظت از تالاب ها در مازندران به عنوان یک سیاست راهبردی دنبال می‌شود.
معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی:

مطالعات ارزیابی ذخایر آرتمیای دریاچه ارومیه آغاز شد

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: اگرچه ‌طی سال‌های اخیر وضعیت آرتمیای دریاچه ارومیه بسیار بحرانی و نگران کننده بود خوشبختانه با آبگیری مناسب دریاچه ارومیه طی 2 سال گذشته به حالت متراکم رسیده است و در حال حاضر مطالعات ارزیابی ذخار آرتمیای دریاچه ارومیه توسط پژوهشکده آرتمیا و جانوران آبزی دانشکده ارومیه آغاز شده است.
پدیده آلود‌‌گی‌هوا و معضلات آن پدیده‌‌ای نو‌‌ظهور نیست، اما به دلیل پیشرفت و تغییر سبک زندگی شهر‌ی و گسترش صنایع، مشکلات ناشی از آن چند برابر شده و بیشتر به چشم می‌‌آید و تبعات آن دامنگیر همه اقشار اجتماع نیز شده است. بنا‌بر‌این با توجه به شرایط موجود و زندگی ماشینی، قرار گرفتن در معرض آلود‌گی‌‌ هوا اجتناب‌‌نا‌پذیر است.

فلزات سنگین؛ آلاینده‌های خطرناکی ‌هستند که می‌توانند موجب مسمومیت‌های حاد و مزمن، اختلالات عصبی، فقر موادغذایی، برهم خوردن تعادل هورمونی، چاقی، سقط جنین، اختلالات تنفسی و قلبی و ... شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفت وگو با پرسون:

احتمال طغیان «سن غلات» در کردستان بسیار بالاست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که امسال احتمال برخورد با آن را خواهیم داشت، مسئله «سن غلات» می باشد که اگر وضعیت آب و هوایی این گونه پیش برود باید منتظر این وضعیت ناخوشایند باشیم که بی شک خسارت های زیادی به بخش کشاورزی وارد خواهد کرد.

رئیس گروه پایش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط‌ زیست، وضعیت هوای شهرهای کشور از حیث شاخص آلایندگی‌ها در روز جاری را تشریح کرد.
رئیس گروه پایش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط‌ زیست ضمن اعلام وضعیت کیفیت هوای شهرهای کشور در روز جاری گفت: وضعیت هوای تهران و ۱۶ شهر کشور امروز در شرایط قابل‌قبول قرار دارد.
یک فعال محیط زیست گفت: مهم ترین مسئله ای که تالاب های کشور به خصوص تالاب گاوخونی را تهدید می کند تغییر کاربری زمین است. در صورتی که در این زمین ها کشاورزی کنیم میزان بالایی از کود و سم وارد جریان آب تالاب ها می شود و حیات آن منطقه را نابود می کند.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت امروز در محدوده قابل قبول قرار دارد و به این ترتیب از ابتدای سال تا کنون پایتخت‌نشینان ۱۹۶ روز در هوای قابل قبول تنفس کرده‌اند.
رییس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد؛

دستاوردهای محیط زیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی

رییس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ایران جزو معدود کشورهایی است که در قانون اساسی خود به حفظ محیط زیست تاکید کرده است، گفت: درحال‌ حاضر ما در شرایط تنش آبی در کشور هستیم و دستگاه‌های مسئول باید به این موضوع توجه بیشتری کنند.

سال قبل حدود 43 هزار بال پرنده در تالاب میانکاله و خلیج گرگان تلف شدند که دامپزشکی علت مرگ آنان را بیماری " بوتولیسم" اعلام کرده بود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بالاخره باید میان برق و آلایندگی یکی را انتخاب کرد، گفت: حدود ۵ هزار مگاوات برق در کشور با مازوت تولید می‌شود و به این دلیل، برخی از نیروگاه‌هایی که با شهرها فاصله دارند، همچنان مازوت می‌سوزانند.
درویش در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

رونق زابل با دریافت حقابه ایران از هیرمند

با دریافت و مدیریت صحیح حقابه ایران از هیرمند، کمتر از 5 سال چشمه های تولید گرد و خاک مهار شده، کیفیت زندگی به شدت بهبود پیدا می کند و مهاجرت معکوس رخ می دهد. بسیاری از کسانی که زابل را ترک کرده اند به این شهر بازمی گردند.