محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: انتظار داریم دوستان امنیتی و سیاسی محیط زیست را وارد این فضا نکنند زیرا کشور ما باید پایدار بماند و لازمه پایدار ماندن کشور عدم وجود نگاه مصرف گرایانه به محیط زیست است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست گلستان از اطفای آتش در پارک ملی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۰ نیروی امدادی پایش و پاکسازی منطقه دچار آتش سوزی شده در پارک ملی را بر عهده دارند.
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر  اقلیم گفت : برنامه اصلی سازمان محیط زیست برای بهبود وضعیت آلودگی هوا پروژه سیاهه انتشار است که متاسفانه سازمان برنامه و بودجه علی رغم پیگیری ها هیچ اعتباری برای عملیاتی شدن راهکارهای این پروژه در بودجه ۱۴۰۰ اختصاص نداده است.
با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی احتمالا کیفیت قابل قبول هوا طی ساعات آینده نیز ادامه یابد.
رییس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مصرف گاز در کشور سه برابر جمعیت هند است

رییس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مصرف گاز در کشور ما سه برابر جمعیت کشور هند است و اگر با همین شکل مصرف کنیم باید تا سال ۱۴۰۳ گاز وارد کنیم.
معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور گفت: مردم می‌بینند که هوا ناسالم است و می‌دانند تولیدات شرکت‌های خودرویی مطابقتی با استانداردهای روز ندارد و آلودگی پتروشیمی و نفت کوره استاندارد نیست، لذا انتظار دارند که دستگاه‌ها به وظایف حاکمیتی خود عمل کنند.
تجریشی در گفتگو با پرسون:

قانون هوای پاک مجری و متولی مشخصی ندارد

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از خلاء های قانون‌ هوای پاک این است که مجری و متولی آن به صورت شفاف در قانون مشخص نشده و ما در ۳ سال گذشته از جایگاه متولی این قانون عمل کرده‌ایم.
مدیرکل هواشناسی البرز گفت: در بعضی ساعات رگبار پراکنده و رعد و برق و در ارتفاعات رگبار ساعتی برف پیش‌بینی می‌شود.
روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد:

تعطیلی همیشگی دلفیناریوم تهران

با اعلام روابط عمومی برج میلاد و انتقال تنها دلفین باقی مانده در این مجموعه، دلفیناریوم برج میلاد تهران برای همیشه بسته شد.
معاون دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

غیر قانونی بودن هر گونه استحصال در دریا و خوریات

معاون دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اعلام اینکه هر گونه استحصال در دریا و خوریات ممنوع و غیرقانونی است، افزود: حفاظت از سواحل و خوریات و تالاب‌ها باید با تمام توان صورت گیرد.
دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوا کلانشهرهای سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با بیان اینکه قانون هوای پاک و آئین نامه های مرتبط با آن بیش از ١٠٠ حکم برای دستگاه های مختلف در نظر گرفته است افزود: درصد زیادی از این احکام تاکنون اجرا نشده است. 

سازمان هواشناسی استان تهران از وزرش باد ملایم از بعد از ظهر امروز و کاهش آلاینده‌های هوا در روزهای آینده خبر داد.
یادداشت/ مقابله با جریان زرد در محیط زیست ایران نیازمند آسیب‌شناسی جدی است در غیر این صورت بلایی که دوستداران زرد با دوستی به سبک خاله خرسه بر سر محیط ‌زیست و حیات‌وحش کشور خواهند آورد، هیچ شکارچی و مدیر ناکارآمدی نمی‌تواند خیال آن را در سر بپروراند.