مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

علی بیت اللهی با نگاهی به سانحه پالایشگاه نفت تهران بررسی کرده است؛

معضلات اصلی در مدیریت بحران آتش در کشور

عصر روز چهارشنبه 12 خرداد 1400 براساس گزارش های منابع رسمی، محدوده مخازن پسماندهای  پالایشگاهی نفت جنوب تهران، دچار حریق شد که در خصوص دلایل آن اظهار نظرهای گوناگونی صورت گرفته است، در این یادداشت با توجه به تلاش شایان تحسین مجموعه پرسنل آتش نشانی شهرداری تهران، که یاد ایثارگری های آتش نشانان فداکار در آتش سوزی پلاسکو را در اذهان زنده کرد.
مسوول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها گفت: دوربین‌‌های نظارت تصویری در حال حاضر ترافیک سنگین در محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده مشا و ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر جنوب به شمال محدوده دماوند نشان می‌دهد.

ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از ممنوعیت سفر بین استانی بدون توجه به رنگ‌بندی شهرها از ظهر فردا چهارشنبه خبر داد.
جانشین معاون عملیات ترافیک راهور نیروی انتظامی گفت: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا منع تردد خودروها به همه شهرها که پیش از این روز از ۱۱ خرداد ماه اعلام شده بود به ۱۲ خرداد ماه تغییر کرد، بر این اساس تردد خودروها به همه شهرها از ساعت ۱۲ ظهر روز ۱۲ تا ۱۷ خرداد ماه ممنوع است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ممنوعیت سفر بین استانی همزمان با تعطیلات نیمه خرداد ماه و برقراری جرایم ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی برای تخلفات خبر داد.
رییس جمهور گفت: اگر واکسینه کردن افراد بالای ۶۰ سال تا مردادماه تمام شود ما سه ماه فرصت می‌خواهیم که به واکسیناسیون عمومی بپردازیم و اگر واکسن کافی در اختیار باشد تا آذرماه می‌توانیم واکسیناسیون عمومی را هم تکمیل سازیم.
در طول یک سال گذشته و قبل از آن تهرانی‌ها هرازگاهی قطع برق را تجربه می‌نمودند که با برقراری ارتباط با خدمات شرکت توزیع برق دلیل آن اشکال در سیستم و خرابی اعلام می‌شد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری خواستار جلوگیری از سفرهای تعطیلات نیمه خردادماه جهت جلوگیری از شیوع موج دیگری از همه گیری کرونا شد.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کسب و کار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مصوبات شرایط دورکاری و حضور در کار کارکنان، جدید نیست و بر اساس محدودیت‌های هوشمند تصمیم‌گیری می‌شود؛ در عین حال توضیحاتی درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ارائه کرد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: در سالهای اخیر در ساختمان هایی که تاییدیه ایمنی گرفتند آمار آتش سوزی ها و حوادث با یک کاهش فاحش به زیر ۹ درصد رسیده است.
یک کارشناس مدیریت بحران با تاکید بر لزوم مدیریت بحران همه گیری ویروس کرونا، گفت: تعطیلی مدارس و مراکز مختلف آموزشی تا کی قرار است ادامه داشته باشد و باید نگرانی والدین را نسبت به حضور بچه‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها با برنامه‌ریزی درست، برطرف کنیم.
مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: سدهای پنجگانه تهران از نظر پایداری و کنترل سیلاب های احتمالی وضعیت مطلوبی دارند اما احتمال طغیان رودخانه‌ها به دلیل بارش های رگباری وجود داشته و تقاضای ما از مردم این است که از اتراق و تردد در اطراف رودخانه ها جدا خودداری کنند.
نماینده مردم سمیرم در مجلس عنوان کرد:

آغوش باز پیک پنجم برای تعطیلات عید فطر

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک اگر مردم پروتکل‌ها را به ویژه در تعطیلات عید فطر رعایت نکنند شاهد پیک پنجم کرونا خواهیم بود.
عضو انجمن مخاطرات محیطی از بحران آب می گوید:

محیط زیست، با تعارف و عشوه حل نمی شود! (بخش اول)

برخلاف سال های گذشته، مساله آب قبل از فرا رسیدن فصل گرما سروکله اش پیدا شد. پیش بینی های ترسناک متخصصین علوم طبیعی آنقدر نزدیک شده است که با نگاهی به اطرافمان به راحتی آن را درک خواهیم کرد.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه ممنوعیت تردد و سفر در عید فطر استانی است، گفت: بر این اساس هم جریمه و هم ممانعت از انجام سفر اعمال خواهد شد.
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: در هفته هلال احمر، 30 هزار بسته معیشتی، 500 دستگاه اکسیژن، 200 دستگاه کپسول اکسیژن و 58 هزار بسته بهداشتی توزیع خواهد شد. هزینه این موارد بالغ بر 20 میلیارد تومان است که از مشارکت مردمی و صلیب سرخ جهانی تأمین شده است.