مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

مدتی است که مراجعه کنندگان به شعب تامین اجتماعی از عدم پرداخت به موقع مقرری بیمه بیکاری خود، نارضایتی دارند. پرداخت هایی که به نظر می رسد در ماههای نزدیک به سال جدید، نا منظم شده و همچنان ادامه دارد.
از ساده‌انگاری ها تا اجرای پروتکل‌ها از سوی اصناف؛

محدودیت‌های کرونایی تهران در روز اول چگونه بود؟

محدودیت‌های ۱۰ روزه ستاد مقابله با کرونا در کشور، دیروز شنبه در تهران نیز کلید خورد و در حالی که اکثر مردم و اصناف آن را اجرا و پایبند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند اما شماری هم بی‌تفاوت و با ساده‌انگاری از کنار دستورالعمل‌های مسئولان وزارت بهداشت گذشتند.
شاید آن زمان که شعار «ما کرونا را شکست می‌دهیم» را سر دادیم و به خود هم غره شدیم، کرونا در دلش به ما می‌خندید و می‌دانست که چه‌ها با ما خواهد کرد؟ کاش با این همه خسارت و درد و رنج و افسردگی و فراق یک دستاورد داشته باشیم یک دستاورد ساده: لااقل کمتر شعار دهیم!

اعلام فوری محدودیت کرونایی برای دانشگاه ها؛

ویروس منحوس پا به پای دانشجویان

با توجه به آغاز موج جدید شیوع کرونا، دانشگاه ها از اعمال محدودیت های جدید برای دانشجویان، اساتید و کارکنان خبر داده اند.

از فردا، ۲۱ فروردین ماه به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، مقرر شد تا تعطیلی حداقل ۱۰ روزه در شهرهای قرمز و ۲ هفته‌ای در پایتخت برای اصناف و مشاغل اعمال شود.
سوالاتی در مورد یک داروی وارداتی؛

آیا واردات واکسن آسترازنکا متوقف می‌شود!

ایران به تازگی بیش از ۷۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا را از سبد کووکس وارد کشور کرده است این در حالی است که اخیراً مسئول آژانس دارویی اروپا ارتباط میان لخته شدن خون و واکسن «آسترازنکا» را تأیید کرده است!
در حال حاضر با فرسودگی در کادر درمان و امکانات بیمارستانی مواجه هستیم چرا که ۱۴ ماه است که کارکنان بهداشت و درمان به طور ممتد کار می‌کنند و ثابت شده که اگر کادر درمان خسته باشند میزان مراقبت‌ها کاهش پیدا می‌کند و ممکن است روی مرگ و میر نیز تأثیرگذار باشد.
پیش‌بینی هفته‌های پُرمرگ؛

جزییات کامل تعطیلی سراسری ۱۰ روزه از فردا

علی‌رغم هشدار وزارت بهداشتی‌ها مبنی بر لزوم ایجاد محدودیت در مسافرت‌ها در ایام نوروز و رعایت دو چندان پروتکل‌های بهداشتی، اما با عادی‌انگاری شرایط کرونا در کشور، مجددا آمار بیماری صعودی شده و خیز چهارم کرونا در کشور با سرعت رو به اوج است. بر این اساس حالا دوباره راهکار تعطیلی سراسری ۱۰ روزه در دستورکار قرار گرفته است.
رئیس اتاق اصناف تهران با تأکید بر اینکه فعالیت صنوف گروه شغلی ۱ در تهران ادامه دارد و بازار بزرگ تهران و صنوف گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته از شنبه ۲۱ فروردین تعطیل هستند، گفت: از صنوف گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ مشمول محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها درخواست داریم برای تعطیلی واحد صنفی خود اقدام و برای دو هفته فعالیت‌های خود را متوقف کنند.
بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا، در شرایط قرمز کرونایی تنها مشاغل ضروری در گروه ۱ مجاز به فعالیت هستند. در شرایط نارنجی مشاغل گروه ۱ و ۲، در شرایط زرد مشاغل گروه ۱ تا ۳ و در شرایط آبی هر چهار گروه مشاغل می‌توانند فعالیت کنند.
کریم همتی ماموریت‌های امداد و نجات در ایام نوروز را تشریح کرد و گفت: به همین منظور در 16 استان کشور و 33 مرز رسمی، هماهنگی و استقرار نیروهای امدادی از 20 اسفندماه 99 کلید خورد و خدمات لازم به هموطنان ارائه شد و تا ساعت 8 صبح امروز 18فروردین ماه، 118 هزار و 374 نفر از مسافران در ورودی مرزها کنترل شده اند.
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران تاکید کرد:

لزوم تعطیلی کامل تهران/ تابلوی کرونایی کشور نگران‌کننده است

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران ایجاد محدودیت های بیشتر و تعطیلی کامل تهران را نظری کاملا فنی، علمی و کارشناسی دانست و اظهار امیدواری کرد که با اعمال محدودیت ها وکاهش تردد در هفته های پیش رو با کاهش بار بیماری روبه رو شویم.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد: ۲۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و تعطیلی دو هفته‌ای کل کشور ضروری است در غیر این صورت احتمال افزایش آمار فوتی‌های روزانه به بالای ۶۰۰ نفر وجود دارد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی درباره خطرات موج چهارم کرونا در کشور اظهارکرد: اگر در این دو هفته تدبیر صحیحی صورت نگیرد وضعیتی پیش می‌آید که بیمار پشت در بیمارستان خواهد ماند.
مخالفت روحانی با پیشنهاد نمکی برای توقف سفر به ترکیه؛

از وزیر بهداشت اصرار و التماس از رییس جمهور انکار!

در حالی وزیر بهداشت خواستار توقف یک‌هفته‌ای سفرهای هوایی و زمینی به ترکیه به‌دلیل وضعیت بحرانی شیوع کرونا شده بود که رئیس‌جمهوری پس از نامه وزیر کشور با این پیشنهاد مخالفت کرده است.