مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

‎به دلیل داشتن انرژی مانند گاز و مازوت فراوان در ایران تولید برق نیز به راحتی امکان پذیر است، اما در چند سال اخیر به دلیل بی توجهی وزارت نیرو به توسعه نیروگاهی کشور برای افزایش تولید این روزها در اوج مصرف برق در کشور با خاموشی پی در پی مواجه هستیم و دولت را بر آن داشته تا کارخانه ها را از حالت عادی فعالیت خارج کند و ساعت فعالیت ادارت و بانک ها را نیز کاهش دهد.
در سال کمبود شدید بارش و در این روزها که مردم در اوج گرما و هجوم موج پنجم کرونا، با بی‌برقی هم دست‌وپنجه نرم می‌کنند، خشک‌سالی چه بلایی بر سر ما می‌آورد؟
مدیر کل زندان‌های استان تهران اعلام کرد: با همکاری معاونت بهداشت غرب مرکز استان البرز و به منظور مقابله با ورود ویروس کرونا به ندامتگاه قزلحصار و زندان رجایی شهر، مددجویان بالای ۶۰ سال این مرکز دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

مردم بومی که امنیت خوراک کشور به دست آنهاست، بیشترین آسیب را از بحران آب دیده‌اند که حقابه‌های موروثی‌شان در سدها ضبط شده و ناچار از رها کردن کشاورزی و حاشیه‌نشین شهرها شده‌اند. دستگاه‌های دولتی همه پیامدهای مدیریت ناسازگار خود را به گردن کشاورزان و جوامع مولد بومی یا تغییر اقلیم می‌اندازند که وکیل مدافعی هم ندارند.

محمدرضا هاشمیان و داود پیام طبرسی دو پزشک معروف این روزهای کرونایی در ایران هستند که مواضع و انتقادات آنها از مدیریت ویروس کرونا در روزهای پایانی عمر دولت به یک جنجال تبدیل شده است. 
تیم‌های نظارت ویژه شبانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با همراهی نمایندگان دادستانی به منظور قطع روشنایی‌های غیرضروری و تزئینی ساختمان‌های اداری و تجاری و برج‌های مسکونی پایتخت، از امشب/۱۹تیر/ فعال می‌شوند.
واکاوی«پرسون» از یک بام و دو هوای مسئولین حوزه سلامت؛

در چالش سفرهای از روی اجبار؛ صحبت های مسئولان علاج درد مردم نیست!

یکی از اتفاقات اخیر که تاثیر بسیاری در ناامیدی مردم از مسئولان حوزه سامت کشور داشته است، عدم برنامه ریزی موفق در واکسیناسیون دوز دوم افراد کهنسال بوده که مردم را دچار زحمات متعدد انداخته است. حال با این تفاسیر، به نظر می رسد مردم از بازارهای سیاه و رفتن به کشورهای همسایه ای چون ترکیه و ارمنستان، می خواهند وقت تلف شده خود را ترمیم بخشند.
تهران دوباره قرمز شد، وضعیت بحرانی است. آمار مرگ و میر بالا رفت، بهشت‌زهرا (س) دوباره آرایش بحرانی به خود گرفت. تجمع‌های بالای 15 نفر ممنوع شد و رئیس سازمان پارک‌ها از تعطیلی تمامی پارک‌های تهران به مدت دو هفته خبر داد.

استاندار تهران با بیان اینکه هر تجمع بالای ۱۵ نفر که در استان تهران صورت بگیرد غیر قانونی است و به شدت برخورد می‌کنیم، گفت: هر دستگاه اجرایی که مصوبه ۷۰ درصدی دورکاری کارکنان را رعایت نکند، نقض قانون کرده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تصمیم ویژه‌ای برای سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های درگیر گرفته شد که از سنین پایین‌تر را واکسینه کنیم و حتی در سیستان و بلوچستان از هفته آینده سنین ۵۰ سال به بالا را واکسینه کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران با اشاره به آخرین رنگ بندی کرونایی، گفت: استان تهران از امروز شنبه ۱۲ تیر در وضعیت قرمز قرار دارد؛ بر همین اساس ۷۰ درصد از کارمندان ادارات و مراکز دورکار می شوند.