مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

پرسون از تعطیلی یکی از قدیمی ترین جایگاه های سوخت پایتخت گزارش می دهد؛

‎متروکه ای به نام پمپ بنزین سی متری جی/ پاتوقی برای شب نشینی معتادان

‎جایگاه های سوخت خودرویی یکی از مهم ترین ملزومات در شهرها به حساب می آید تا سوخت گیری خودرو ها در کوتاه ترین زمان ممکن صورت گیرد؛ اما در چند سال اخیر یکی از قدیمی ترین جایگاه های سوخت پایتخت رو به تعطیلی قرار گرفته است و نه تنها خدمات رسانی به شهروندان ندارد بلکه منظره شهری را نیز نازیبا کرده و محیطی برای تجمع معتادان متجاهر فراهم شده است.
به بهانه هفتمین روز بعد از گذشت حادثه تلخ ارومیه؛

جان‌های با ارزش فدای پروژه‌های بی‌حاصل!

یک هفته از شوری چشم دریاچه بر بخت مهشاد و ریحانه می گذرد، اما هنوز نه تنها مقصر این فاجعه مشخص نشده اند که داغ رفتارهای منزجر کننده آقای رئیس روی دلمان است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور:

بافت‌های فرسوده در حاشیه شهرها با کوچکترین زلزله‌ای فرو می‌ریزند

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در حاشیه شهرها به ویژه شهر سنندج شاهد بافت فرسوده با ساختمان‌های بسیار شکننده هستیم که با کوچکترین زلزله‌ای فرو می‌ریزند و تلفات جانی و مالی بسیاری به دنبال دارند.

از روز حادثه، ساعت ها گذشته است، مصاحبه های مسوولین، هم خنده دار است و هم ناراحت کننده. این گفتگوها، به ذهن این مفهوم را منتقل می کند که آنقدر سانحه در نظر آقایان مسوول رخ داده و تعداد زیادی کشته و زخمی روی دستشان مانده است که حالا با یک حادثه جدید، اخم به ابرو نمی آورند. یا شاید دل بزرگی دارند که ما از آن بی نصیبیم!
جانشین پلیس راهور ناجا گفت: محدودیت تردد و اعمال جریمه سفر صرفاً بر اساس رنگ بندی کرونایی شهرها اعمال می شود.

معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر وضعیت قرمز کرونایی در ۳۲ شهر، ورود و خروج خودرو به این شهرها ممنوع است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به وضعیت بارش‌ها و وضعیت ذخایر سدهای این استان گفت: امسال شهر و استان تهران در قسمت نارنجی قرار گرفته و تا به این لحظه وارد شرایط قرمز نشده‌ایم.

طبق اعلام شرکت توزیع نیروی برق استان تهران به علت افزایش دما و رشد نامتعارف مصرف برق احتمال اعمال خاموشی در حوزه شهرستان‌های این استان در روز ۳۰ خردادماه وجود دارد، در همین رابطه جدول زمانبندی قطعی برق منتشر شد.
در شرایطی که با وجود بهبود وضعیت کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، به گفته مسئولان بهداشتی و متولیان سلامت، ایران وضعیت شکننده‌ای در این زمینه دارد سفرهای مردم همواره رو به افزایش است و در هفته گذشته باز هم مردم به مسافرت رفتند.
معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد از امشب(شنبه) از سر گرفته می‌شود و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.
«پرسون» در گفتگو با یک فرهنگ شناس:

دو راهی رای دادن یا ندادن! کدام راه هوشیارانه است؟

رای دادن کار ساده ای نیست. حقی است که تاریخ بزرگی را پشت سر نهاده وبرای به دست آمدن این حق برای یک ملت، حماسه های بزرگی خلق شده است. در روزهای باقی مانده تا روز انتخابات، چگونه بر سر دو راهی رای دادن یا ندادن، تصمیم بگیریم؟ً
رئیس سابق سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و کارشناس حوزه شهری با اشاره به تضعیف مدیریت بحران در پایتخت طی ۴ سال گذشته گفت: مدیران شهری به جای تخصیص اعتبارات جهت پیشگیری از حوادث، آموزش شهروندان و خرید دستگاه لرزه نگار، ۱۳۰ میلیارد ریال برای ساخت یک فیلم سینمایی تخصیص داده‌اند .

پرسون از افزایش مصرف دخانیات در نوجوانان می گوید:

دودی که به چشم همه خواهد رفت!

پایین آمدن سن مصرف دخانیات در ایران، تیتر همه رسانه ها شده است. می گویند سن مصرف به 12 سال هم رسیده است.
چنانچه تست این افراد در مقصد که مشهد است مثبت شود، قرنطینه یا برگشت دادن‌شان هم سخت است؛ بنابراین نامه‌ای نوشتیم و تقاضا کردیم که از افراد در همان مبداء سفر تست گرفته شود.
با توجه به افزایش دما در کشور به خصوص در تهران، شرکت توانیر جدول زمان‌بندی خاموشی‌های احتمالی برق پایتخت را از ساعت ۸ تا ۱۰ امروز منتشر کرد.
پرسون از آتش سوزی جنگل های بلوط هزارساله می گوید؛

البرزها برای زاگرس رفتند!

ققنوس تاب ماندن ندارد. دوباره آتش به دامان زاگرس رسید و دل پر سبزش را خاکستر بی تفاوتی ها شد.

علی بیت اللهی با نگاهی به سانحه پالایشگاه نفت تهران بررسی کرده است؛

معضلات اصلی در مدیریت بحران آتش در کشور

عصر روز چهارشنبه 12 خرداد 1400 براساس گزارش های منابع رسمی، محدوده مخازن پسماندهای  پالایشگاهی نفت جنوب تهران، دچار حریق شد که در خصوص دلایل آن اظهار نظرهای گوناگونی صورت گرفته است، در این یادداشت با توجه به تلاش شایان تحسین مجموعه پرسنل آتش نشانی شهرداری تهران، که یاد ایثارگری های آتش نشانان فداکار در آتش سوزی پلاسکو را در اذهان زنده کرد.