مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تصمیمات مدیریت کرونا استانی ورود مسافر پاکستانی به داخل خاک کشور از ۸ اردیبهشت ماه جاری به پایانه مرزی میرجاوه ممنوع است.
وزیر بهداشت درحالی تایید کرد کارگران هندی مبتلا به کرونا وارد ایران شده‌اند که با توجه به تعداد بالای بستری ۲ هفته‌ گذشته احتمال افزایش موارد فوتی در چند روز آینده وجود دارد و روزهای سخت‌‌تر کرونایی را تجربه می‌کنیم.
رضا کرمی محمدی، در دیدار با مدیرعامل و پرسنل سازمان بهشت زهرا(س)، با اشاره به نقش بی بدیل این سازمان در مدیریت اجساد بحران کرونا گفت: اقدامات سازمان بهشت زهرا(س) در حوزه مدیریت اجساد قربانیان بحران کرونا را بدون اغراق می توان به عنوان یک پروژه موفق ملی و حتی جهانی مستند سازی و جهت ارائه در مجامع بین المللی مطرح کرد.
در نامه شهریاری به روحانی مطرح شد:

فورا مرزهای سه گانه کشور را مسدود کنید

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری خواستار شد که در راستای ممانعت از ورود بیماری با سویه جهش یافته هندی مرزهای سه گانه کشور فورا مسدود و یا به نحوی کنترل شود تا از طریق مسافر یا بار، این انتقال مرگبار صورت نگیرد.
یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد: اینکه به مردم بگوییم کرونای انگلیسی یا کرونای هندی چقدر خطرناک است فایده ای ندارد؛ بلکه باید تمهیدات اساسی برای پیشگیری از شیوع آنان در کشور اندیشیده شود.
سواحل مکران ناحیه‌ای با پادگانه‌های آبرفتی ساحلی و صخره‌ای است. این ناحیه یکی از بزرگ‌ترین گوه‌های افزایشی (منشورهای برافزایشی) در پوسته زمین در منطقه فرورانش است که تا هفت کیلومتر رسوب در خلیج عمان ضخامت رسوبی ایجاد کرده است
طبق اعلام مسئولان گمرک، هنوز ابلاغیه ای در رابطه با ممنوعیت تردد مسافر و کالا از هند و همچنین مرز پاکستان به گمرک ایران اعلام نشده است.
معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به لغو تمام پروازهای هند و پاکستان گفت: باید با تمامی ظرفیت های ممکن و استفاده از تجارب ۱۴ ماهه گذشته تلاش کنیم که با سرعت از پیک موجود عبور کرده و اجازه ورود ویروس جهش یافته هندی را به کشور ندهیم.
فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا:

تا اطلاع ثانوی؛ ممنوعیت تردد مسافر و کالا به کشور هندوستان

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی، هرگونه تردد مستقیم یا غیرمستقیم مسافر و کالا به هندوستان را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.
دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب گفت: یک چوپان ۳۱ ساله از اهالی روستای "یولقون‌آغاج " از توابع این شهرستان بر اثر اصابت صاعقه در ارتفاعات جان خود را از دست داد.
اگر در شرایط کنونی که حدود 90 درصد از گستره کشور با فاجعه کم‌نظیر خشک‌سالی روبه‌روست، به تدوین نقشه راه جدیدی دست نیابیم، پس در کدامین مجال دیگر خواهیم توانست؟ آیا باز هم باید چشم به چرخش بیشتر تلمبه‌های صادرات نفت و سوت مرگ‌بار واردات یا دوپینگ‌های گمراه‌کننده در سال‌های ترسالی بنشینیم؟
اولین خبرها از زلزله بوشهر به‌عنوان «زلزله‌ای در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای ایران» به دنیا مخابره شد و البته مشخص شد که آسیبی به نیروگاه وارد نشده است. لرزه‌خیزی در مرز منطقه چین‌خوردگی هم‌گرا و فعال به کوتاه‌شدن ناشی از هم‌گرایی بستگی دارد.
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر مرز استان‌های بوشهر و فارس حوالی بند گناوه را لرزاند.
مدیرکل پیشگیری قاچاق کالا و ارز در گفتگو با پرسون؛

زنگ خطر مصرف مشروبات الکی در ایران به صدا درآمد

در سال‌های اخیر حجم قاچاق مشروبات الکلی ورودی به کشور کاهش پیدا کرده و این هشدار و زنگ خطری در این خصوص است که آنچه در حال حاضر در بازار به صورت غیرمجاز و پنهانی خرید و فروش می‌شود عمدتاً محصولات تقلبی است که صرف نظر از جنبه مجرمانه، صدمات و لطمات بسیار سختی را برای افراد به همراه خواهد داشت.
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در پایتخت برای اولین بار تمام شهرها در وضعیت قرمز قرار گرفتند و گسترش بیماری به صورت همگن در تمامی مناطق رخ داده است.

درحالی روز گذشته یکباره تعداد مبتلایان به ویروس منحوس جهشی قابل توجه راتجربه کرد که به گفته وزیر بهداشت این تازه ابتدای موج شیوع کرونا بعد از تعطیلات نوروزی است.
در پی وضعیت فوق العاده شیوع کرونا در الیگودرز بانک‌ها و تمامی ادارات این شهر به استثنای دستگاه‌های خدمات رسان تعطیل و شهر قرنطینه شد.
با قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان جم، شمار شهرستان‌های استان بوشهر در وضیعت قرمز به ۹ شهرستان افزایش یافت.
درباره همه‌گیری کووید19 هدف راهبردی تیم مدیریت بحران (ستاد ملی مقابله با کرونا) باید کنترل و به‌صفر‌رساندن فوت و ابتلا به کرونا باشد. در هشتم اسفند 99 سخنگوی ستاد مقابله با کرونا هشدار داد و گفت: «اگر روند سهل‌انگاری به همین شکل پیش برود، موج چهارم بیماری در فروردین‌‌ ۱۴۰۰ رخ خواهد داد».