زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

یک فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان با اشاره به این که بسیاری از کودکان هنگام جدا شدن از والدین مضطرب می‌شوند، گفت: برای آن‌ که بتوانید استرس و نگرانی شروع مدرسه فرزندان‌تان را کاهش دهید باید بـه سراغ روش تمرین و تکرار بروید؛ بطوری که تغییرات روزمره‌ای را که بعد از شروع سال تحصیلی در زندگی‌شان رخ می دهد، پیش از آن زمان کم‌کم ایجاد کنید تا خود را به آن‌ها عادت دهند.
منشور زنان بنیاد باران در معرض نظر و نقادی افکار عمومی قرار گرفت:

این سند می‌گوید که ما کیستیم، چه باورهایی داریم، آرمان‌مان چیست؟

در «منشور زنان کمیسیون زنان بنیاد باران» با تأکید بر اینکه تمرکز نگاه در اصلاح‌طلبی به زیرساخت هاى جامعه است، آمده است: تاریخ گواهی می‌دهد که تغییر و تحول در معیارها و باورهایی که به قالب عرف رایج درآمده، به سادگی و در کوتاه مدت، میسر نیست. به همین دلیل، چه جنبش‌های عدالت‌خواهانه‌ای که با اشراف به این واقعیت، برای آرمان خود هدف‌گذاری کرده‌اند، و چه نهضت‌های انبیا در تدوین قواعد و قوانین، ناگزیر پای خود را درعرف نگاه داشته‌اند تا برای  عزیمت از موقعیت موجود به سوی شرایط مطلوب، در فرآیندی راهبردی، مرحله‌ای و ماندگار، راه را هموار کنند. روشن است که حفظ این فرآیند رو به پیش، نیازمند رصد مستمر تحولات اجتماعی در دوره هاى بعدى و پویایی و روزآمدی در ارائه پاسخ به مسائل زمانه است؛ در غیر این صورت جنبش دچار سکون و رکود خواهد شد.
روزنامه هفت صبح گزارش داد؛

ماجرای دافی به کجا رسید؟

دو ماه است که موزیکی به نام «دافی سوپرایز» در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. آمارها می‌گویند که این موزیک فقط روی پلتفرم رادیو جوان ۱۶ میلیون بار شنیده شده و اگر بخواهیم این عدد را به تعداد بارهایی که بلاگرها روی این موزیک دابسمش کرده‌اند اضافه کنیم به عددی چند برابر این می‌رسیم.
توقیف‌های پی‌در‌پی خودروهای شخصی به دلیل رعایت‌ نکردن حجاب، موجب سرگردانی بسیاری از شهروندان شده است. از توقیف ماشین‌ مسافران در جاده‌های بین‌شهری تا ارسال لوکیشن‌های کشف حجابی که برخی رانندگان می‌گویند اصلا آنجا حضور نداشته‌اند؛ ولی بابت آن جریمه و توقیف هم می‌شوند.
شاخص های خانواده در ستاد ملی زن و خانواده با پشتوانه علمی و تحقیقی که می تواند به تقویت بنیان خانواده ایرانی کمک کند به تصویب رسید؛ ولی متاسفانه مانند تحقق عدالت جنسیتی که تکلیف قانون برنامه ششم بود و هنوز هم اعتبار دارد، به فراموشی سپرده شده، در حالی که اینها همه مصوب ستادی فرابخشی و فراقوه ای بوده و جنبه قانونی دارند.
خشونت علیه زنان تنها به آزار و اذیت جسمی و جنسی و فیزیکی ختم نمی‌شود بلکه توهین کردن؛ ترساندن؛ منزوی کردن؛ تلاش برای کنترل کردن؛ تکرار رفتارهای حسادت آمیز؛ محروم کردن زن از دیدن دوستان و اعضای خانواده‌ی خود؛ تلاش برای محروم کردن زن از ادامه کار یا تحصیل؛ جلوگیری از مراجعه زن به پزشک؛ تهدید کردن و تصمیم گرفتن به جای زن از مصداق‌های خشونت علیه زنان به شمار می‌آید.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده آمار غیررسمی سقط جنین را سالانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های دولت این است که تا جایی که می‌تواند با کار فرهنگی از سقط جنین جلو کند.
مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: شهر حجاب در راستای معرفی الگوها و کالاهای حجاب در تهران و اصفهان راه‌اندازی می‌شود.
جمهوری اسلامی نوشت:شرایط کشور در سه بخش فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی بقدری بحرانی است که عوامل تخریبگر در بخش جمعیت همچون سیلی بنیان‌کن تمام برنامه‌ها، قوانین و مقررات مربوط به جوانی جمعیت را نابود می‌کنند.
عدم رعایت حجاب را هنگامی می‌توانید جرم معرفی کنید که با شهامت و اقتدار مرتکبین آن را زندان کنید و نه جریمه.
با این لایحه، ضوابط فقهی و شرعی حجاب نقض شده‌اند. در این زمینه کافی است توجه شود که اولاً ضوابط پوشش شرعی در کتب فقهی مشخص است و جامعه ایرانی نسبت به آن آگاهی کامل دارد. این ضوابط در مواد مختلف این قانون نقض و نادیده گرفته شده‌اند و لذا این لایحه نمی‌تواند تعهدی به ضوابط فقهی داشته باشد و ادعا کند که برای احیای ضوابط فقه در حوزه پوشش به تصویب رسیده‌ است؛ زیرا در تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۴۹ این قانون «بد پوششی» تعریف شده‌ است.
انتظار به سر آمده است و پنچ قلوهای قزلسفلو به نام‌های (سارا، زهرا، مریم، احمد و محمد) ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ در بیمارستان بقیه الله به دنیا آمدند. محمود قزلسفلو پدر ۳۳ ساله اهل استان گلستان شهرستان مینودشت و همسرش صاحب یک پسر ۶ ساله هستند.
تلاش‌های دولت برای حمایت از زنان در قوانین، جای خالی متخصصان زنان و زایمان در تصمیم‌گیری برای فرزندآوری، اهمیت موافقت برای تشکیل سازمان زنان و خانواده،توجه به فصل زنان و خانواده برنامه هفتم توسعه در مجلس را در بسته خبری زنان ایمنا بخوانید.