زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

پرونده ویژه پرسون؛ بردگی نوین، قاچاق زنان / بخش دوم

قرایی مقدم: سواستفاده و بهره‌کشی از زنان ریشه تاریخی دارد

مساله قاچاق اشخاص، معمولا با هدف زنان و کودکان، یا قاچاق برای بهره ‌کشی جنسی مورد بحث قرار می گیرد. در حال حاضر قاچاق پدیده ای بسیار گسترده در سطح جهانی به شمار می‌رود.
نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به بررسی های طرح مهریه در کمیسیون متبوع خود تاکید کرد: تاکید ما در این طرح بر این است که مهریه به صورت نقد در همان ابتدای عقد دریافت شود، اما اگر دو طرف قصد داشتند مهریه را سکه و به صورت عندالمطالبه پرداخت و دریافت کنند دیگر زندان در این موضوع به صورت کلی حذف باشد.
پرونده ویژه پرسون؛ بردگی نوین، قاچاق زنان / بخش اول

بن بست یک رویا / دختران 18 تا 28 ساله هدف قاچاقچیان

خبرنگار اجتماعی پرسون قصد دارد در پرونده‌ای ویژه به صفر تا صد موضوع قاچاق زنان در کشور بپردازد. با ما در این پرونده مهیج همراه باشید.
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تقریباً از هر سه زن در سراسر جهان، یک زن در طول زندگی خود مورد خشونت جسمی یا جنسی قرار گرفته‌ و این رفتار فراگیر در طی همه‌گیری کرونا نیز افزایش یافته است.

پیام رهبر انقلاب به کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز»:

زنان شهید، جانباز و آزاده در قلّه‌ افتخارات انقلاب هستند

رهبر انقلاب در پیامی به کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» ویژه تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده، این زنان مجاهد، شجاع و فداکار را از برترین قله‌های افتخارات انقلاب اسلامی خواندند.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست دارم تا سریع‌تر به لایحه‌ی مبارزه با قاچاق انسان بپردازند و آن را تصویب کنند، چون این قانون می‌تواند راه بسیاری از سوء استفاده‌ها را ببندد و به کمک دختران ما بیاید.


همه انسان‌ها می‌توانند به موفقیت برسند، امّا برخی از افسانه‌ها برای رسیدن به موفقیت، ذهنیت ناخوشایندی به وجود آورده اند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که خانوارهای فاقد مسکنی که در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم شده و یا می شوند ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت کنند و حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله می باشد.

بررسی تیزر جدیدی که آتش به جامعه دغدغه مند ایرانی انداخت؛

حیف از ایران که مبتذل شود/ هنر و فرهنگ برای کمک به بالندگی یا تهاجم فرهنگی؟

این هفته یکی پر از سرو صداترین خبرها، پخش تیزر آهنگی از ساسی مانکن بود. خواننده زیرزمینی ایرانی که در آمریکا روی زمین، نقشه های پلیدی را برای ما کشیده است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه کاهش جمعیت و تک‌فرزندی عوارض اجتماعی بسیاری دارد، گفت: اکنون نرخ جانشینی جمعیت به زیر ۲ رسیده که به معنای منفی شدن نرخ رشد جمعیت است، فرزندان در آینده بستگان نزدیک نخواهند داشت.
یک کارشناس مسائل حقوقی در رابطه با موضوع ممنوع الخروجی زنان از سوی همسران آنها، گفت: به نظر می رسد تا زمانی که مقررات فعلی تغییر نیافته تنها راه چاره اخذ اجازه خروج حتی به دفعات در قالب وکالت رسمی بلاعزل بهنگام ازدواج توسط بانوان است.

در جمع جوانان و برگزیدگان استان گلستان:

اقرار جهانگیری به بی توجهی دولت به زنان و اهل سنت

جهانگیری با تأکید بر اینکه اهل سنت همواره در کنار انقلاب بوده اند و دولت مکلف است مسایل آنها را حل کند، گفت: قبول دارم که در حق اهل سنت و زنان کوتاهی هایی شده است.
اگر مسئولان و متولیان امر به مسئله کاهش نرخ باروری به معنای علمی و عملی ورود پیدا نکنند در آینده ای نزدیک حتی خانواده ها از پروژه «تک فرزندی» عبور خواهند کرد و سیگنال هایی از این رویداد در بستر جامعه از هم اکنون احساس می شود.

طی چند روز اخیر موضوع اعطای حق خروج زنان از کشور با ممنوع الخروج شدن سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین زنان از سوی همسرش داغ شده است. مشکلی که سالهاست زنان ایرانی با آن درگیرند و تنها زمانی نقل محافل و سخنان مسئولان می‌شود که ملی‌پوش خانمی برای خروج از کشور دچار مشکل شده است.
پرونده ویژه پرسون؛ بررسی معضل کار در سنین کم/ بخش هشتم

روایتی جدید از کودکان کار مجازی

کودکان فعال در فضای مجازی به واسطه فعالیت و تبلیغاتی که انجام می دهند پول دریافت می کنند پس می توان گفت آنها  نمونه ای از کودکان کار هستند.