زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

پرسون از فعالیت متکدیان در کردستان گزارش می دهد؛

«تکدی گری» در بستر سرد خیابان های شهر

با وجود اینکه شاهد سرمای شدید در این کردستان هستیم، ولی متکدیان همچنان دست از تکدی گری بر نمی دارند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی:

به هر شخص فقط یک ‌بار "وام ازدواج " تعلق میگیرد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ گفت: به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی ناشی از این افزایش، به هر شخص در دوران زندگی فقط یک‌بار وام ازدواج داده خواهد شد.
گزارش اختصاصی پرسون؛

خودکشی، این بار با طعم گیلاس!

حمام پر از بخار شده بود و یک بدن نیمه‌جان روی کف آن پهن بود. صدای دوش آب دقیقه‌های پیاپی به گوش مرد خانه می‌رسید. با این حال، شیوا این صدا را نمی‌شنید؛ چون جریان خون او کُند شده بود و بر اثر خوردن 40 عدد قرص «آلمپرازولام» قدرت شنوایی‌اش مختل شده بود. بر بافت‌های مغزش اثر گذاشته بود. حتی وقتی یک ساعت بعد، او را سوار آمبولانس کردند هم، هیچ کدام از حواس پنج‌گانه‌اش به خوبی کار نمی‌کرد. در همان لحظه‌ها، احساسی در مرز میان هوشیاری و خواب داشت. می‌خواست به زندگی‌اش پایان دهد.
سایت لایف‌هکر این سوژه جذاب را که من خودم چند بار به فکرم رسیده بود و قطعا مشکل و چالش خیلی‌هاست، پیش کشیده و بهانه این سؤال همین مسئله بیماری کرونا است. در این ایام، فعالیت‌های آنلاین جوان‌ها و میانسال‌ها به اوج رسیده و ساعات زیادی را صرف شرکت در کلاس‌های آنلاین، لایوها و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند...

در طرح سازه گستر امیر فاتح نوشاد صورت می گیرد؛

اشتغال 530 نفر از بانوان با حقوق وزارت کار و بیمه

امیر وثوقیان، مدیر تعاونی سازه گستر امیرفاتح نوشاد شهریار گفت: در فاز اول 530 نفر اعم از بانوانی که در منزل یا کارگاه یا تدارکات و حسابداری هستند مشغول به فعالیت می‌شوند و انشاالله با یک افق دید هدفمان این است چیزی حدود 3500 خانوار در این طرح مشارکت داشته باشند.
همه ما ویژگی‌های شخصیتی خاصی داریم که ما را از دیگران جدا می‌کند، امّا راه‌هایی هم وجود دارد که می‌تواند شخصیت ما را شاد و با نشاط کند.

گفت‌وگوی اختصاصی پرسون با یکی از فعالان مدنی؛

ختنه‌سازی دختران در ایران، هنوز مسأله‌ای جدی است

یکی از فعالان حقوق زنان در گفت‌وگو با پرسون بیان کرد که روند آگاهی‌بخشی به برخی از گروه‌های اجتماعی ایران برای ممنوعیت ناقص‌سازی زنان اگر چه تا کنون رضایت‌بخش بوده، اما کماکان کاستی‌های فراوانی دارد.
«کرونا، کاری کرد که همسرم کمتر به من تهمت خیانت بزند! به واسطه شُغلَم، با دختران جوان زیادی در ارتباط بودم؛ به همین خاطر، همسرم همیشه به ارتباطاتم شک می‌کرد. گمان داشت، به او خیانت می‌کنم. در طول یک سال گذشته که بیشتر کلاس‌های دانشگاه را به صورت برخط برگزار می‌کنم و کمتر در اجتماع حضور دارم، میزان سوءظن او نیز کاهش یافته است.»
یادداشت/ ماری جوانا بر اساس آمار ستاد مبارزه با مخدر کشور، بعد از حشیش دومین ماده مخدر شایع با فراوانی 4.4 درصد در ایران است که مصرف کنندگان آن بیشتر جوانان هستند. که متاسفانه 51.9 درصد مصرف کنندگان این ماده مخدر خطرناک در گروه سنی 15 تا 29 سال قرار دارند.

یادداشت/ اصلاح وضعیت طلاق راه کارهای بسیاری دارد که در قدم آغازین به خود زوج و زوجه بستگی دارد که رعایت اخلاق و تقوی و دلبستگی خود را به خانواده را افزایش داده و هریک جهت استحکام زندگی خود تلاش بیشتر بنمایند و نیز آستانه تحمل خود را افزایش دهند .
برای تشویق زوج های جوان به فرزند آوری پیشنهاد شد؛

کودک 70 میلیون تومانی

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای تشویق زوج های جوان برای به دنیا آوردن فرزند سوم، پرداخت وام 70 میلیون تومانی به این زوجین را وعده داده است.

گزارش «پرسون» از سایت های دوربین مخفی در فضای مجازی؛

ترساندن افراد تا حد مرگ/ دختران جوان وکودکان قربانی گردانندگان دوربین مخفی

«شما در مقابل دوربین مخفی هستید» جمله ای که می تواند با خنده ای تمام و یا برعکس، به مشاجره ای وحشتناک و گاهی به مدتها ادامه روندی قانونی برای اعاده حیثیتتان منجر شود.
پرونده ویژه پرسون؛ به بهانه تصویب لایحه"صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان؛/بخش3

جوادی: خشونت ها بازآفرینی شده است

یک جامعه شناس با بیان این که از فضای سنتی کمی فاصله گرفته ایم گفت: هم زمان نوع خشونت ها نیز تغییر پیدا کرده است.
یک روان شناس بالینی گفت: علت اصلی خودکشی نوجوانان بیشتر مرتبط به افسردگی است. کودکان و نوجوانان به علت شرایط سنی و تغییرات هورمونی و فیزیولوژیکی تغییر و تحولاتی در بدن آنها ایجاد می شود که معمولا پرخاشگر و زودرنج می شوند.