زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

توکلی در گفت‌و‌گو با پرسون؛/ بخش دوم

رسانه‌ها توانایی ریاست جمهوری زنان را نادیده گرفتند

نیره توکلی گفت: زهرا شجاعی نماینده و مورد تائید مجمع زنان اصلاح طلب بود. در حالی که جناح راست هیچ داوطلب زن نداشت؛ زیرا یک اعتقاد راسخ میان آنها بر رئیس جمهور نشدن زنان وجود دارد.
رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه رعایت مصوبه ۹ ماه مرخصی زایمان الزامی است، گفت: ضرورتی به طرح شکایت در این خصوص در دیوان عدالت اداری وجود ندارد؛ شعب و ادارات سازمان تأمین اجتماعی بدون لزوم اخذ رأی از دیوان عدالت اداری، مکلف به اجرای قانون هستند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با اشاره به موافقت‌نامه‌های این معاونت با وزارت آموزش و پرورش، گفت: تصور می‌کنم این موافقت‌نامه‌ها در پیشبرد و شکل‌دهی دو محور اصلی این معاونت یعنی تحکیم خانواده و تحقق عدالت جنسیتی نقش خوبی داشته و توانسته این محورها را به جریانات اجتماعی مستمر تبدیل کند که امیدوارم دولت آینده در این حوزه‌ها دوربرگردان نداشته و از این تجربیات استفاده کند.
بابک خرمدین. نامی آشنا به واسطه شخصیتی ملی و تاثیرگذار در تاریخ ایران. حال بابک خرمدین کارگردان ایرانی هم نام شخصیت تاریخی، سلاخی شده است. آن هم نه به دست بیگانه بلکه با خونسری به دست والدینش.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری:

منتظر تایید یک زن در میان نامزدهای ریاست جمهوری هستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به ارسال نامه‌ای به شورای نگهبان درباره کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: از شورای نگهبان درخواست کردم برای اولین بار یک زن را در میان نامزدها تایید کنند تا به احیای سرمایه‌های اجتماعی کشور کمک کرده باشند؛ منتظریم.
به بهانه سالگرد رومینا و قتل بابک خرمدین؛

چند دقیقه نکُشید، شاید با گفت و گو حل شد! / چتر قانون حامی کیست؟

یادداشت/ فرزندکشی شاید برای همه ما کلمه ای ترسناک و عجیب به نظر برسد اما انگار این روزها بیشتر از هر موضوع دیگری بر سر زبان هاست و هر کس با دید خود به این جریانات می نگرد و نظر می دهد و حتی گاهی تحلیل می کند.
یادداشت/ فرزند کشی، این رفتار ناپسند همواره و در هر عصری، مداومت و تداوم چشمگیری داشته است!
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه نیمی از زنان سرپرست خانوار نیازمند حمایت‌های خاص دولتی نیستند و توانمندند گفت: اما ۲۰ درصد زنان سرپرست خانوار از هیچ حمایت بیمه‌ای برخوردار نیستند.
قتل فجیع بابک خرم‌دین کارگردان میانسال ایرانی به دست پدر و مادرش جامعه را در بهت و حیرت و ترس فرو برد. اگرچه اظهارنظر دقیق درباره این جنایت نیازمند روشن شدن ابعاد ماجرا است و نمی‌توان برحسب اظهارات و اخبار غیر معتبر نظری داد، ولی تا این اندازه معلوم است که پدر و مادرش، او را کشته‌ و سپس جنازه را مثله کرده و در سطل زباله انداخته‌اند و ظاهرا هنوز هم از این اقدام خود خشنود هستند.
اصلاحیه انجام شده در تصویب نامه مربوط به اصلاح آیین نامه اجرایی نحوه تأمین بار مالی افزایش مدت زمان مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.
سهم و نقش زنان در ساختار سیاسی کشور فاصله زیادی با آرمان‌ها و مطالباتی که در انقلاب اسلامی مطرح شد، دارد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه ضرورت امروز، حرکت به سمت فناوری‌های نوین برای بازاریابی است، گفت: بازاریابی و دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی دغدغه اصلی زنان تولید‌کننده در عرصه‌های صنایع‌دستی، کشاورزی و کارآفرینی است. همچنین به‌منظور تشویق و دیده‌شدن زنان کارآفرین و سرپرست خانوار تلاش خواهد شد تا با رای مردمی، زن کارآفرین برتر معرفی می‌شود.
یک جامعه شناس گفت: علاوه بر مشکلات اقتصادی که مانع اصلی ازدواج جوانان است؛ طلاق، خیانت، ناسازگاری در زندگی مشترک و انحرافاتی مانند مصرف مواد مخدر باعث بدبینی و ازدواج گریزی جوانان شده است.
پرونده ویژه پرسون؛ صدای افغان‌ها باشیم/ بخش اول

صدای ضجه مادرانی که در خاورمیانه گم شد

حمله تروریستی به مدرسه دخترانه در غرب کابل پایتخت افغانستان که بیش از ۲۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشت به راحتی به دست فراموشی سپرده می‌شود.