دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت؛

تله جمعیتی بسیار نزدیک تر از آن چیزی است که حس می شود

دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت با اشاره به اینکه تله جمعیت بسیار نزدیک تر از آن چیزی است که مردم و نهادهای مسئول حس می‌کنند، گفت:برای نجات از تله جمعیتی فرصت زیادی نداریم.
تصویر تله جمعیتی بسیار نزدیک تر از آن چیزی است که حس می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، کاظم فروتن با اشاره به رویداد جوانی جمعیت و سند تحول جمعیتی، افزود: این رویدادها به طور حتم و در صورت اجرای مثبت و اصولی می‌تواند در مسیر تغییر فرهنگ جمعیتی تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به سیاست‌های جمعیتی اشتباه در دهه‌های نخست پس از انقلاب، اظهارداشت: این سیاست‌ها و نگاه‌ها چه در جامعه و چه در نهادهای مسئول فرهنگی و اجرایی باید تغییر یابد و این تغییر باید بر مبنای سند تحول و قانون جوانی جمعیت باشد تا شاهد موازی کاری و کنش سلیقه ای نباشیم.

دبیر ستاد جوانی جمعیت با اشاره به قرارگیری کشور در آستانه تله جمعیتی، رفتار سلیقه‌ای و نگاه کاهش فرزندآوری و جمعیت را بزرگترین آسیب دانست و تاکید کرد: یکی از مباحث توسعه اقتصادی، افزایش تولید و امیدآفرینی در جامعه موضوع فرزندآوری است که بارها رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کرده است.

«سهم من از جوانی ایران؟»

دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت با اشاره به نامگذاری‌های هفته رویداد جوانی جمعیت که در اردیبهشت برگزار خواهد شد، گفت: این نامگذاری‌ها با محور «سهم من از جوانی ایران؟» است.

۳۰ اردیبهشت سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب است و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز ملی جمعیت نام گرفته است.

وی ادامه داد: امسال نیز با توجه به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تشکیل ستاد ملی جمعیت و فرصت کوتاهی که برای عبور از تله جمعیتی پیش رو داریم، ضرورت این نام گذاری و انسجام و هماهنگی فعالیت‌ها حول محورهای ابلاغی چند برابر است.

دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت، نامگذاری را از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت اعلام کرد و گفت: به ترتیب «رسانه و جوانی جمعیت»، «مدیران و جوانی جمعیت»، «خانواده موفق و جوانی جمعیت»، «دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت»، «شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت»، «نخبگان و جوانی جمعیت» و در نهایت روز «گروه‌های مردم نهاد و جوانی جمعیت» در تقویم این هفته نامگذاری شد.

فروتن درباره محورهای محتوایی پیشنهادی در این هفته گفت: تقویت هویت مادری، تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده، تک فرزندی و عوارض آن، مقابله با مساله سقط جنین، ناباروری، دلایل و راهکارها، ترویج ازدواج به وقت نیاز و جوانی جمعیت، دستاوردها و پیامدها از جمله محورهای رویداد جوانی جمعیت و سند تحول جمعیتی هستند.

منبع: ایرنا

479975